تایرهای هوشمند ابداعی کنتیننتال؛ نسل جدید تایرهای خودرو




تایرهای هوشمند ابداعی کنتیننتال

شرکت کانتیننتال یک شرکت قطعه سازی چند ملیتی است که در سطحی توسعه یافته به ساخت فناوری های هوشمند برتر در صنعت حمل نقل می پردازد و هم اکنون این کارخانه در بسیاری از قاره ها مراکز تحقیقاتی گوناگونی در اختیار دارد. بنا بر ادعا شرکت مذکور، آنها توانسته اند فناوری جدیدی در مورد چرخ های خودرو ها توسعه دهند که سر منشاء ثبات کنترل الکترونیک (ESC) به شمار خواهد آمد. تایر های کنونی تنها بخشی از خودرو هستند که به صورت مستقیم به سطح جاده می چسبند اما عناصری که در خصوص الگوریتم ورودی های کنترل ثبات الکترونیک مربوط می شود، در آنها کمتر دیده است.

تایرهای هوشمند ابداعی کنتیننتال؛ نسل جدید تایرهای خودرو

به گفته مدیر پروژه مهندسی کانتیننتال، در نسل جدید این تایرها حسگرهای خروجی سریعتر واکنش میدهند، اما انتظار می رود این حسگرها به دلیل نصب در تایر، بیشترین واکنش را در لحظه آغاز لغزش نشان دهند. اگر تایرها به تنهایی و توسط کنترل ثبات الکترونیک تغذیه شوند، کاهش اصطکاک چرخ ها سریعتر تشخیص داده می شود و هماهنگی بهتری برای به حداکثر رساندن اصطکاک و ظرفیتهای اتصال به جاده فراهم می آید.

تایرهای هوشمند ابداعی کنتیننتال؛ نسل جدید تایرهای خودرو


مطالعات یک موسسه حمل و نقل بر روی ثبات الکترونیک در چرخ ها نشان میدهد که استفاده از این تجهیزات باعث کاهش 25 درصدی از آمار تصادفات مرگبار می شود. این نتیجه به خودی خود نشان از نجات جان افراد با پیشگیری از وقوع تصادف است. لازم به ذکر است که اتحادیه اروپا از سال 2014 برای کاهش آمار تصادفات مرگبار نصب سیستم های کنترل پایداری را اجباری کرده است.

تایرهای هوشمند ابداعی کنتیننتال؛ نسل جدید تایرهای خودرو


در واقع هسته اصلی این تکنولوژی این است که حسگرهای کنترل سرعت در چرخ ها تعبیه شده اند و حسگر زاویه فرمان می تواند با اطلاعات دریافتی از چرخ ها و زاویه فرمان، سرعت خودرو و سایر پارامترها، اطلاعات دقیق تری را برای پردازش در اختیار مغز سیستم کنترل پایداری قرار دهد.

تایرهای هوشمند ابداعی کنتیننتال؛ نسل جدید تایرهای خودرو


بدین ترتیب تصمیم گیری برای درگیر شدن این سامانه و کنترل شرایط خودرو بسیار سریعتر اتفاق می افتد. در واقع موفقیت اصلی این پروژه حاصل از پیدا کردن منبع اصلی مشکل یعنی همان چرخ را می توان نام برد.


تایر های سخنگو
کنتیننتال این تکنولوژی را به نام سامانه کنترل تایر های الکترونیک یا eTIS نامگذاری کرده است. این فناوری جدید در آستر درونی لاستیک ها قرار گرفته و از طریق امواج رادیویی اطلاعات بدست آمده را به کامپیوتر انتقال می دهد. فناوری جدید می تواند جایگزین سیستم اجباری فشار چرخ ها شود و به مراتب از آن سبک تر و بهتر است. این فناوری سهم بزرگی از امنیت سرنشینان خودرو به ویژه در اروپا دارد. به خصوص که از هر سه خودرو مصرفی موجود در اروپا، یک خودرو به لاستیک های کانتیننتال مجهز است.

تایرهای هوشمند ابداعی کنتیننتال؛ نسل جدید تایرهای خودرو

این حسگرها می توانند فشار وارد شده بر هر چرخ را محاسبه کرده و مسافت طی شده بوسیله انها را تخمین بزنند از این رو عمر چرخ نیز با این حسگرها قابل محاسبه است و حسگرهای موجود قابلیت ارتباط با دیگر کاربران جاده را دارد و می تواند شرایط جاده را سریعا به راننده هشدار دهد و اطلاعات مربوط به آن شرایط را برای حرکت راحت تر و مناسب تر به راننده انتقال می دهد. در آخر نیز شرکت کانتیننتال برای امنیت بیشتر جاده ها فناوری جدید خود را به دیگر شرکت ها می فروشد تا جان افراد بیشتری حفظ شود.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0