موارد ضروری که در خودروهای امروزی به کمک سرنشینان می آیند تا ایمنی را افزایش دهند




 

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و توجه ویژه به امنیت خودرو و سرنشینان آن، مواردی می باشد به شرح ذیل که به این امر کمک می کند. همچنین مواردی عمومی وجود دارد که توجه به آنها کمک شایانی به رانندگی سالم می کند.

شیشه های ایمن: این شیشه ها در صورت شکستن در تصادف ها به تکه های بسیار ریز و بی خطر تبدیل میشوند و جراحتی به وجود نمی آورند.

کمربند ایمنی: اولین بار در سال 1960 این کمربند ها به شکل امروزی روی خودرو ها نصب شد. تا از پرت شدن سرنشینان در هنگام وقوع حوادث جلوگیری کند.

کیسه هوا (ایربگ): در سال 1968 اولین ایربگ ها ساخته شدن و تا سال 1988 طول کشید که به شکل امروزی تبدیل شوند و از سال 1998 نصب ایربگ ها در تمام خودرو ها الزامی شد تا در هنگام حادثه جراحات وارده را به حداقل کاهش دهند.

سیستم ضد قفل چرخ (ABS): این سیستم باعث میشود تا راننده هنگام ترمز کردن کنترل بهتری بر جهت حرکت خودرو و توقف خودرو داشته باشد. در گذشته قفل شدن چرخ ها باعث سر خوردن واز دست رفتن کنترل خودرو توسط راننده می شد.

کنترل پایداری: این قابلیت خودرو در مواردی که کنترل از دست راننده خارج شود فعال شده و از انحراف خودرو تا حدود زیادی جلوگیری میکند.

چراغ ها: در هر خودرو سه چراغ مهم (چراغ راهنما، چراغ ترمز، چراغ جلو) وجود دارد که باعث بهتر دیده شدن خودرو به خصوص در شب و ارسال پیام هایی به دیگر رانندگان می شود. همیشه از سلامت لامپ ها و کیفیت نور آنها قبل از حرکت مطمئن شوید.

آینه ها: پوشش دهی دید راننده در اطراف خودرو بسیار مهم است و تنظیم آینه ها با زوایای درست به تسلط راننده به محیط اطراف و کاهش نقاط کور کمک می کند.

سیستم کنترل 4 چرخ متحرک: این قابلیت به راننده در مواردی که در جاده های پرشیب و مسیرهای تپه ای و خارج از جاده است کمک میکند تا در چاله ها و شیب ها گیر نکند.

تکنولوژی کاهش برخورد: بسیاری از خودروهای مدرن امروزی هنگامی که وقوع برخورد و تصادف قریب الوقوع است، به کمک این سیستم صدمات وارده را با کشیدن کمربندهای ایمنی، تنظیم ایربگ ها و آماده سازی ترمز برای ترمزگیری شدید کاهش می دهند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0