لاستیک موتورسیکلت




بهترین لاستیک موتورسیکلت

لاستیک های موتور سیکلت چیزی فراتر از حلقه های ساده مشکی رنگ لاستیکی هستند که باعث می شود چرخ های شما در مسیر یا سطح جاده آسیب نبینند. آنها قسمت بیرونی چرخ های موتور سیکلت هستند که به رینگ ها متصل می شوند و باعث ایجاد چسبندگی، مقاومت در برابر سایش و جذب ارتعاشات سطح جاده و...  می شوند و به موتورسیکلت این اجازه را می دهند تا حرکت کند. تایرها نقطه ی اتصال موتور سیکلت با زمین هستند و از این رو در رفتار موتورسیکلت نقش بسیار اساسی دارند و به شدت بر ایمنی، ترمز گرفتن، مصرف سوخت، سر و صدا و راحتی متور سوار تأثیر می گذارند. آن ها قسمت مهمی از شکل و تعادل موتورسیکلت هستند.

مهمترین قسمت جلوگیری از حوادث و ایمن ماندن، حفظ سلامت لاستیک ها است . زیرا یکی از مهمترین اجزاء موتور سیکلت می باشند. ایمنی شما نه تنها به نگهداری لاستیک بلکه به انتخاب تایر نیز بستگی دارد، اگرچه لاستیک های مدرن موتور سیکلت با استانداردهای عملکرد و ماندگاری بسیار بالا تولید می شوند ، اما ممکن است همه آنها یکسان یا اساساً با لاستیک موتور شما یکسان نباشند. بنابراین برای آرامش خاطر و ایمنی شما همیشه باید بهترین لاستیک را انتخاب کنید و از اینکه به دنبال لاستیک های ارزان قیمت و بدون کیفیت باشید پرهیز کنید.

هر لاستیکی مناسب موتورسیکلت شما نیست و هر تایر برای یک هدف خاص تولید می شود. اگرچه ممکن است از فاصله دور لاستیک ها باهم یکسان به نظر برسند، اما وقتی طرح آج را از نزدیک بررسی کنید، می توانید تفاوت آنها را تشخیص دهید. شما باید متناسب با سبک سواری و موتورسیکلت خود لاستیک مناسب خود را انتخاب کنید. اگر لاستیک برای  جاده های بیرون از شهر می خواهید، بهتر است لاستیک هایی با طرح گل های بزرگتر را در نظر بگیرید.

 اگر می خواهید در شرایط آب و هوایی بارانی و پر از گل و لای برانید، می توانید سراغ لاستیک های دو منظوره بروید. در آخر، اگر فقط می خواهید در خیابان سوار شوید، لاستیک هایی با الگوی آج کمتر خریداری کنید.

موتورسیکلت دارای قطعات زیادی می باشد. هر کدام از این قطعات در کنار هم قرار گرفته اند و هر کدام وظیفه ی به خصوصی دارند. بر خلاف ماشین که چهار لاستیک آن با زمین در تماس است، در موتور سیکلت دو لاستیک این ارتباط را بر قرار میکنند. در واقع این دو لاستیک موتور شماست که ، شما را بر روی سطح جاده نگه می دارد. پس اهمیت این دو جز اصلی در موتور به مراتب بیشتر احساس می شود. ساختار این لاستیک ها تقریبا مشابه لاستیک های سواری خودرو است. یعنی این لاستیک ها نیز دارای آج، دیواره، پهنا، ارتفاع ، رینگ و دیگر اجزا هستند.

اعداد روی لاستیک موتور سیکلت

جالب است بدانید که نحوه ی خواندن اطلاعات روی لاستیک موتور سیکلت هم بسیار شبیه تایر اتومبیل است به عنوان مثال در اینجا دو مدل اطلاعات نوشته شده است.

اولین مورد در مورد سایز لاستیک موتورسیکلت

۱۳۰: پهنای لاستیک به میلیمتر / 90 نسبت ارتفاع فاق به پهنا (به درصد) / ۱۶: سایز رینگ / ۶۷: میزان تحمل بار و وزن / H شاخص سرعت

مورد دوم سایز لاستیک موتورسیکلت

M کد موتورسیکلت / T پهنای تایر / ۹۰ درصد ارتفاع فاق / 16 سایز رینگ /  B میزان تحمل بار

 در آخر همانطور که گفته شد لاستیک یک قسمت حیاتی از موتور سیکلت شماست که می تواند در برابر خطرات، ایمنی شما تضمین کند. با نگهداری مناسب یا تعویض به موقع و همچنین تنظیم فشار هوای لاستیک و بررسی آج هر یکماه یکبار می توانید از میزان ایمنی لاستیک موتور سیکلت اطمینان حاصل کنید.

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0