معرفی برند لاستیک فایرستون (firestone)




 لاستیک فایرستون ساخت کجاست ؟

"فایرستون"  یک شرکت امریکایی تولید تایر می‌باشد که در سال ۱۹۰۰ توسط هاروی فایرستون تاسیس گردیده است. این شرکت حدود 80 سال از پیشگامان عرصهٔ تایر خودرو و از اولین تولید کنندگان تایرهای لاستیکی در دنیا می‌باشد و تولید کننده اصلی تایر در ایالات متحده می باشد. تایر سازی فایرستون در سوم آگوست ۱۹۰۰ در اکرون اوهایو که زادگاه و مقر بسیاری از لاستیک و تایرسازی‌های معتبر جهان همچون شرکت گودیر ، تاسیس شد و در ابتدا با ۱۲ کارمند کار خود را شروع کرد.  این شرکت که در اصل برای فروش لاستیک های کالسکه ای که توسط دیگر افراد تولید میشد، تشکیل شد، در سال 1902 با خرید یک کارخانه کوچک ، ساخت لاستیک های خود را آغاز کرده و در سال 1904 شروع به ساخت تایر اتومبیل کرد.

فایرستون و گودیر برای ۷۵ سال بزرگترین تامین کنندگان تایر آمریکای شمالی بودند. فایرستون در ساخت لاستیک های بادی برای اتومبیل فورد پیشگام بود و هنری فورد که دوست صمیمی هاروی فایرستون نیز بود، تایرهای فایرستون مدل تی را محصولی انقلابی برای صنعت اتومبیل، نامید و بدین صورت فروش هزاران لاستیک به Ford در سال 1906، فایرستون را به بالاترین جایگاه صنعت تایر آمریکا سوق داد و فایرستون تبدیل به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کنندهٔ تایر در دنیا شد.  

فایرستون در طراحی و ساخت نوآور بود و لاستیک هایی متنوع با آج های جدید را طراحی می کرد. این شرکت در سال ۱۹۷۰ اولین تایر رادیال خود را به بازار عرضه کرده بود. تایرهای رادیال ده سال پیش (درسال ۱۹۶۰) توسط میشلن اختراع شده بود. این شرکت در سال ۱۹۸۸ به شرکت ژاپنی بریجستون فروخته شد و در حال حاضر زیرمجموعه ی این برند محسوب می شود.

تخصص فایرستون در ساخت تایر، مستلزم ایجاد لاستیک هایی برای برآوردن چندین نیاز مختلف مصرف کننده مانند تایرهای فصلی، آب و هوایی، عملکرد فوق العاده بالا در جاده های ناهموار و بسیاری موارد دیگر است.

یکی از اقدامات جالب و مهم فایرستون این است که با اطمینان از کیفیت و کارایی تایر های خود ضمانت 90 روزه به مشتریان میدهد تا با استفاده از آنها در طول این مدت اگر تایر مطابق با رضایت و  نیاز مشتری نبود ؛ آن ها را پس گرفته یا بازپرداخت هزینه را انجام میدهند.

همچنین فایرستون لاستیک هایی برای تمام فصول سال تولید می کند که نیازی به تغییر آن ها در فصل های مختلف نباشد و بدون نیاز به تعویض لاستیک در شرایط آب و هوایی گوناگون، حالت چنگ زنی در تایر به خوبی انجام شود و  با تولید لاستیک های کم مصرف برای علاقه مندان به محیط زیست و صرفه جو شرایط کاهش مصرف سوخت را فراهم میکند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0