معرفی میدان آزمون تایر بارز




میدان آزمون بارز بعنوان اولین میدان آزمون خودرویی کشور در زمینی به وسعت 240 هکتار ، در شمال شرقی استان کرمان واقع شده است.
طراحی اولیه این میدان به وسیله الگو برداری و مشاوره با متخصصین میدان آزمون کنتی درام شرکت " Continental" این میدان  باهدف اجرای تمامی آزمون های عملکردی تایر آغاز شد، اما چندی پس از آن با عقد قراردادی چند جانبه با شرکت اسپانیایی، کار طراحی و ساخت میدان، وارد مرحله جدیدی شود.قابل اجرا شدن تمامی آزمون های عملکردی تایر و IDIADA خودرو طبق استانداردهای روز دنیا در فازهای مختلف آن در دستور کار قرار گرفت. این مرکز در نظر دارد تا با اجرای زنجیره کاملی از آزمون های تخصصی تایر و خودرو، گامی در جهت ارتقا سطح کیفی محصولات تولیدی داخل بردارد و وابستگی علمی و فنی صنعت تایر کشور را به دانش غیر بومی کاهش دهد.

طراحی، ساخت و تجهیز میدان در بخش های: مسیرهای آزمون، تجهیزات اندازه گیری، کارگاه ها و آزمایشگاه های فنی، دانش فنی و آموزش نیروی انسانی متخصص در دو فاز اجرایی دیده شده و تمهیدات لازم جهت طراحی فاز توسعه با توجه به نیازهای روز صنعت نیز در نظر گرفته شده است.
امروزه با زیاد شدن نام های تجاری معتبر در زمینه ی تولید تایر و ایجاد تنوع، سبب شده است که مشتریان در جستجوی بهینه ترین و بهترین انتخاب با در نظر گرفتن دو فاکتور کیفیت و هزینه باشند. این موضوع یکی از دلایل اصلی بر شکل گیری فضای رقابتی بین تایرسازان می باشد، بدیهی است سازمان های بین المللی اقدام به تدوین دستورالعمل های لازم در قالب استاندارد بین المللی جهت مقایسه کیفیت محصولات تولیدکنندگان مختلف، کرده اند. استاندارد بین المللی R117 ECE در راستای تعیین کیفیت تایر تدوین و انتشار یافته است. بطور کلی این استاندارد بر درجه بندی کیفیت محصولات تایرسازان در سه زمینه نویز تایر(صدا)، چنگ زنی تایر در سطح خیس و مقاومت غلتشی استوار می باشد. پس از تعیین درجه بندی های مذکور برچسب مشخصات کیفی برای تایرها صادر می گردد که نشانگر کیفیت تایر در شرایط خاص خواهد بود.
این موضوع در نهایت سبب می شود تولیدکنندگان تایر راغب به ارتقاء سطح کیفی محصولات خود شوند. از طرف دیگر جهت برای صادرات و فروش محصولات تایرسازان در بازارهای خارج از کشور لازم است تامحصولات برچسب گذاری شوند.
دلایل مذکور سبب شده است تا گروه صنعتی بارز درصدد فراهم کردن شرایط لازم برای استقرار بین المللی R117 ECE باشد. هم اکنون این آزمون در مسیرهای ترمزگیری میدان آزمون بارز قابل اندازه گیری می باشد که تنها مسیر ترمیزگیری مطابق با استانداردهای بین المللی در داخل کشور است.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0