دانستنی های جالب درباره ی آدمک میشلن به نام بی بندوم




آدمک میشلن

آدمک میشلن معروف به بی بندوم از سال 1898 به یک چهره ی محبوب و شناخته شده از برند میشلن در سرتاسر دنیا تبدیل شد .  نام او در کتاب راهنمای قرمز میشلن که مربوط به رتبه بندی رستوران ها در جهان و کتاب سبز مربوط به راهنمای جاده ای می باشد ، آمده است.  

  1.   بی بندوم ظاهری کاملا متفاوت و شبیه به یک مومیایی دارد . در پوسترهای تبلیغاتی ، او همیشه یک لیوان در دست دارد که روی آن به لاتین نوشته شده بود Nunc est Bibendum ( اکنون زمان نوشیدن است ) داخل آن پر است از شیشه های شکسته ، که به گفته این شرکت این عمل نشانه دوام و مقاومت تایرهای میشلن در برابر پنچری است.
  2. بی بندوم نیز مانند اکثر انسان ها ، مراحل مختلفی از زندگی را پشت سر گذاشته است. بی بندوم در روزهای اولیه  به شکل های مختلفی ظاهر می شد مثلا : یک گلادیاتور ، بوکسور ، یک رقصنده در بازار ایتالیا و یا یک شخصی که مدام نوشیدنی می نوشید و سیگار می کشید و  ... شناخته می شد . اما او همیشه یک مرد خانواده دوست بود ، به عنوان مثال : در پوستری در سال 1900 نشان داده شده که او به یک خانواده  که تایرشان پنچر شده کمک می کند و بزرگترین تایر را از بخش میانی خود انتخاب و به آنها می دهد . او در سال 1920 تغییر اساسی می کند ، نوشیدنی و سیگار را ترک و شروع به ورزش کردن می کند ( در چندین پوستر تبلیغاتی او را در حال دویدن و دوچرخه سواری می بینید)
  3. بی بندوم سفید بود به این دلیل که تایرها تا سال 1912 به رنگ سفید ، خاکستری ، و یا بژ روشن و نیمه شفاف بودند. که بعد از آن با اضافه کردن کربن به عنوان یک نگهدارنده و تقویت کننده به فرمول ساخت تایر رنگ آن تغییر کرد و سیاه شد.
  4. بی بندوم یک سگ به همان اندازه پف پفی داشت . سگ او که بابل نام داشت برای او یک همدم بود . بابل نیز مانند همه توله سگ ها بسیار بازیگوش بود . او در یک شبی طوفانی بعد از فرار به جنگل می رود که بی بندوم او را پیدا می کند ، یک ویدئو تبلیغاتی از او ساخته شده است.
  5. بی بندوم اهل گفتگو نیست . او فقط یک بار در دسامبر سال 1898 در یک نمایشگاه در پاریس صحبت کرد . آندره میشلن برای غرفه خود یک کمدین را استخدام کرد که با پوشیدن لباس بی بندوم به مردم خوش آمدگویی کند و با شوخ طبعی توجه مردم را به آن غرفه جلب کند . این کار جمعیت خیلی زیادی را به آنجا کشاند تا جایی که برای بازگشت نظم آنها مجبور شدند از پلیس کمک بگیرند.  از اوایل سال 2000 آژانس تبلیغاتی میشلن تصمیم گرفت که او دیگر گفتگو نکند .جان استوارات مدیر آژانس تبلیغاتی گفت : سکوت او یک انتخاب هنرمندانه است.
  6. بی بندوم یک شخصیت رسانه ای است . میشلن اعلام کرد در سال 1907 یک مجله مسافرتی یک ستون برای نوشتن درباره بی بندوم درنظر گرفته است. در سالهای اخیر بی بندوم در سری کتاب های کمدی فرانسوی  و آستریکس به عنوان مهمان ظاهر شد ، در انیمیشنی کوتاه فرانسوی نیز حضور داشت که در سال 2010 این انیمیشن برنده اسکار شد.
  7. ظاهر او بسیار دوست داشتنی است ، به طوری که سبک و سیاق مبلمان او نیز مد شده است. برای اولین بار آیلین گری یک صندلی راحتی به نام بی بندوم در سال 1900 ساخت و همچنان این طراحی به عنوان یکی از متفاوت ترین طراحی ها در قرن 20 شناخته شده است.
  8. رستورانی در لندن با نام بی بندوم . این رستوران در محله فولام لندن که یک پروژه مشترک بین رستوران های برجسته انگلیسی ترنس کنران و پائول هملین افتتاح شد. این دو فرد یک واحد را که از سال 1911 تا 1985  به عنوان دفتر مرکزی میشلن مشغول به فعالیت بود ، خریداری کردند . ورودی ساختمان با گذاشتن میز و حفظ کاشی های و شیشه های رنگی مربوط به بی بندوم و میشلن مورد استقبال زیاد قرار گرفته است .

در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0