گاز یا بنزین؟!




گاز یا بنزین

خیلی ها بر این باورند که گاز سوخت تمیزتری نسبت به بنزین است. پس در نتیجه آلودگی کمتری را ایجاد می کند. همچنین هزینه ی گاز نصف بنزین میباشد پس به صرفه تر است. به طور کلی دو نوع گاز برای اتومبیل استفاده میشود. یکی CNG(گاز طبیعی متراکم شده) و دیگریLPG (گاز مایع) میباشد.

در یک نگاه کلی، دردسر های گاز بیشتر از بنزین می باشد. اگر زمان برایتان مهم است حتما بنزین را به عنوان سوخت خودرو خود انتخاب کنید. چراکه سوخت گیری گاز وقت گیر است. کمی طول میکشد تا باک از گاز پر شود. از دیگر معایب گاز، افت در کارکرد موتور می باشد. در واقع راندمان خودروی دوگانه سوز 20 درصد کمتر از خودروی بنزین سوز است به دلیل اینکه خودروی گاز سوز نیاز به گاز دادن بیشتر دارد. همانطور که میدانیم گاز هم سوخت خشکی است پس همه ی اینها باعث می شود تا فشار روی موتور ماشین افزایش یابد. خاموش شدن های پی در پی نیز از معایب دیگر است.

به هر حال، استفاده از هر کدام از سوخت ها معایب و مزایای خودش را دارد. خیلی از افراد ترجیح میدهند خودرو بنزین سوز باشد و برخی نیز تمایل دارند خودروئشان گازسوز باشد. در مورد خودروهای وارداتی که همه ی خودروها پترول یا همان بنزین را سوخت خود قرار داده اند. مسئله ی دوگانه سوز بودن بیشتر در مورد خودروهای تولیدی خودمان رایج است.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0