عوامل تعیین کننده قیمت تایر




عوامل تعیین کننده قیمت تایر

اصولا برای خرید هر کالایی دو فاکتورمد نظر قرار گرفته می شود. یکی کیفیت و دیگری قیمت و ارزش آن کالا. نام برند نیز در تعیین رفتار مصرف کننده یا همان مشتری نیز بسیار تعیین کننده است. ولی اینها به این معنا نیست که اگر کالایی تخفیف خورد حتما نا مرغوب است یا مشکلی دارد. اگر لاستیکی را با تخفیف تهیه کرده اید این به این معنی نیست که آن تایر از کیفیت برخوردار نیست.

عوامل تعیین کننده قیمت:

طول عمر تایر

لاستیک هم مانند هر کالای دیگر دارای تاریخ تولید و انقضا می باشد.لاستیک با کیفیت طول عمر بیشتری خواهد داشت در نتیجه برای شما بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی خواهد بود. طول عمر لاستیک وابسته به مواد تشکیل دهنده تایر، میزان کائوچوی مصرفی در آن و در نهایت نحوه ی استفاده ی شما از لاستیک می باشد.

صدای تایر

در تولید لاستیک های ارزان قیمت از کائوچوی کمتری استفاده شده است. به همین خاطر آلودگی صوتی این نوع لاستیک ها زیاد است. این صدای تولید شده از لاستیک میتواند آزار دهنده باشد.

طرح آج لاستیک نیز در شدت و ضعف صدا موثر است.

نام برند

نام برند به خودی خود ارزش آفرین است. یک شرکت و یا یک کسب و کار چگونه تبدیل به برند میشود؟عواملی مثل کیفیت بالا، تنوع محصول، مشتری مداری  موارد دیگر بازاریابی می تواند در به شهرت رساندن یک نام تجاری اثرگذار باشد. اگر قصد خرید لاستیک برای خودرو خود دارید، توصیه ما به شما این است که سعی کنید ابتدا در مورد برندهای موجود در بازار تحقیقی مختصر داشته باشید و سپس اقدام به خرید نمایید.

فرمان پذیری

تایرهای نرم  با کیفیت به فرمانپذیری خودرو کمک میکنند. و همین عامل خودش میتواند علت قیمت گذاری بالا یا پایین یک لاستیک باشد. همچنین ترمز گیری به موقع و به جا را نیز میتوان با لاستیک های باکیفیت تجربه کرد.شما میتوانید با تهیه لاستیک مرغوب کنترل و قدرت را در دست داشته باشید.

آج لاستیک (طرح گل)

ضخامت و طرح آج لاستیک از دیگر عوامل است. طرح آج نقش اساسی در تعیین نوع لاستیک شما اعم از زمستانی، چهارفصل، تابستانی و ... را دارد. چسبندگی لاستیک رتباط مستقیمی با آج داشته وهر دوی اینها روی قیمت نهایی کالا اثرمیگذارد. همچنین چسبندگی و طرح گل در رده بندی میزان مصرف سوخت اتومبیل نیز تعیین کننده هستند.

راحتی

در نهایت اگر تمام ویژگی هاییی که در بالا ذکر شد در یک تایر وجود داشته باشد راحتی و امنیت در حین رانندگی برای شما فراهم میشود. هر چه تایر نرم تر و با کیفیت تر باشد لذت رانندگی با آن نیز بیشتر می شود. پس هزینه کردن برای یک تایر خوب می ارزد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0