گزارش روزنامه اعتماد از تیم هایپر تایر




گفت‌وگو با مبدع شيوه‌اي جديد در فروشگاه آنلاين

«هايپرتاير» فصل جديدي در فروشگاه‌هاي آنلاين ايران

خريد آنلاين نوعي از تجارت الكترونيك است كه سال‌هاست جايگزين بازار خريد و فروش به شيوه سنتي شده است. در دنياي امروز شما مي‌توانيد محصول مورد نظر خود را از ميان عرضه‌ كنندگان مختلف در فضاي مجازي و به صورت مستقيم تهيه نماييد. اين مهم با انتخاب از ميان برند‌هاي متنوع و بعد از مقايسه مشخصات و ارزيابي قيمت امكان پذير است، آنگاه قادر خواهيد بود تنها با چند كليك خريدتان را انجام دهيد و آن را در محل دلخواه‌تان تحويل بگيريد. اين بازار چند سالي است كه در ايران نيز رونق گرفته است و مي‌رود تا مانند كشورهاي پيشرفته، بخش عمده‌اي از بازار سنتي را از آن خود كند. با اين وجود، هنوز هم طيف وسيعي از كالاهايي كه در فضاي مجازي عرضه مي‌شوند، از خدمات مناسب براي تكميل زنجيره خريد تا مصرف نهايي برخوردار نيستند.

جذابيت اين فضاي رقابتي نوين فعالان صنفي مختلف و همچنين ايده‌ پردازان خلاق و كارآفرينان را بر آن داشته تا به صورت آنلاين به عرضه محصولات و خدمات‌شان بپردازند. در اين بين حتي در برخي موارد خلاقيت‌هايي را مي‌بينيم كه در نوع خود قابل تامل است و شايد كمتر كسي به آن فكر كرده باشد. ساسان فرقدين يكي از افرادي است كه بعد از سال‌ها كار و فعاليت در بخش‌هاي مختلف مديريتي و از جمله حوزه IT، به فكر افتاده تا كسب و كار جديدي را در فضاي مجازي راه‌اندازي نمايد. بازاري نوين براي محصولي كه شايد كمتر كسي تصور موفقيتش را داشته باشد. «تاير» يا همان لاستيك خودرو، محصولي است كه وي تصميم گرفته تا به شيوه‌اي نو خريد و فروشش را با برند «هايپر تاير» آغاز كند. آن هم نه با شيوه‌هاي رايج بلكه با برنامه‌ ريزي و طراحي خاص. در اين شيوه شما مي‌توانيد با مراجعه به سايت اين مجموعه و با بهره‌ گيري از كامل‌ ترين بانك اطلاعاتي خودرو كشور، بعد از بررسي شاخص‌هاي فني و ظاهري، از ميان تايرهايي كه براي اتومبيل‌ تان مناسب است، يكي را انتخاب كنيد و هر كجا كه مي‌خواهيد تحويل بگيريد.

وجه تمايز و نوآوري اين مجموعه اين است كه درصورت تمايل، مي‌توانيد براي نخستين‌ بار در ايران از خدمات ويژه سيار براي نصب و بالانس تاير‌هاي خريداري شده و در فاز اول آن در سطح تهران بزرگ برخوردار شويد. شيوه‌اي جذاب از عرضه تركيبي محصولات و خدمات كه با توجه به استقبالي كه درهمين يك ماهه آغازبه كار ازآن شده، بي‌ترديد در آينده بيشتر از آن خواهيد شنيد. اما اينكه فكر اجراي اين طرح از كجا نشات گرفته و داراي چه ويژگي‌هايي است، سوالاتي است كه «ساسان فرقدين» مبتكر اين طرح در گفت‌وگو با «اعتماد» به آنها پاسخ داده است:

‌ آقاي مهندس امروز شاهد رشد روز افزون انواع فروش‌هاي «آنلاين» در ايران و از طريق اينترنت و در فضاي مجازي هستيم. ولي اكثر اين شبكه‌هاي فروش به عرضه محصولات توليدي شركت‌ها اختصاص دارد. يعني محصولاتي كه بيشتر مورد استفاده مردم هستند. ولي اينكه فردي بخواهد شبكه فروش آنلاين «لاستيك» به همراه خدمات نصب سيار آن را باب كند به واقع كمي غيرعادي است. پس بهتر است اول به اين مساله بپردازيم كه اصلا چطور شد به اين فكر افتاديد؟

من شخصا سال‌هاست كه در بخش‌هاي مختلف مديريتي و همچنين حوزه IT فعاليت دارم. مدت‌ها بود كه به بحث فروش آنلاين فكر مي‌كردم و در جست‌وجوي محصول و خدمتي بودم كه مورد نياز و توجه هموطنان باشد و در عين حال مبتكرانه و نوآورانه هم باشد. تا اينكه طي مطالعه دقيق بازار و به كمك همكاران متخصص و صاحب نظر با دنياي لاستيك آشنا شدم و اين سوژه توجه مرا جهت مطالعه بيشتر به خود جذب كرد و با جرقه اوليه تولد هايپرتاير در ذهنم درخشيد.

‌ فكر نمي‌كنيد اين فروشگاه آنلاين با توجه به بازار سنتي آن چندان با استقبال، مواجه نشود؟

نه اتفاقا. به نظرم خوب جواب مي‌دهد. ببينيد اگر قرار بود بخواهيم فروش آنلاين‌مان را در حد همان فروش لاستیک محدود كنيم، به احتمال قوي نمي‌توانستيم با بازار سنتي رقابت كنيم. براي همين تصميم گرفتيم مزيت‌هايي به سايت‌مان اضافه كنيم تا براي مشتري جذاب باشد و پاسخگوي نياز آنان از خريد تا نصب تاير را شامل شود. روشي كه اتفاقا جواب داد و امروز شاهد مراجعه تعداد زيادي ازهموطنان به اين سايت براي مشاوره يا خريد انواع لاستیک خودرو هستيم.

‌ مگر چه آپشن‌هايي به سايت اضافه كرديد كه معتقديد جذاب شده است؟

اولا كه ما فقط واحد فروش نيستيم، بلكه نخستين واحد سيار «بالانس» و «نصب» تاير را در كشور راه‌اندازي نموده‌ايم. به ويژه اينكه از معدود سايت‌هاي فروش اينترنتي هستيم كه هر دو مجوزلازم براي فروش كالا يا خدمات اينترنتي را كسب كرده‌ايم. اصولا انتخاب و خريد تاير، از دو بخش تشكيل مي‌شود. اول: قيمت تاير و دوم كيفيت آن. ما تلاش كرده‌ايم تا با به كار‌گيري يك تيم بسيار خبره از كارشناسان به مشتري اين قدرت را بدهيم تا تنها با چند كليك، هم اطلاعات تاير مورد نيازش را به دست بياورد و هم از قيمت آن مطلع شود. شعارمان هم اين است: «لازم نيست متخصص باشيد، بلكه فقط كافيست مدل ماشين خود را بدانيد». با همين تفكر، در اين چرخه، شما مي‌توانيد مدل ماشين‌تان را انتخاب نموده تا گزينه‌هاي تاير مناسب به شما پيشنهاد شود. آنگاه قادر خواهيد بود تا با بهره‌ گيري از دوازده شاخص فني مختلف نسبت به مقايسه برندها و انتخاب تاير مورد نظر و خريد اقدام نماييد، سپس در كوتاهترين زمان ممكن تايري كه خريديد را در محل دلخواهتان تحويل بگيريد. آن هم به شكل رايگان.

كاميونت‌هاي واحد سيار هايپرتاير به بهترين و دقيق‌ترين دستگاه‌هاي تعويض لاستيک و بالانس و تزريق نيتروژن مجهز هستند. اين واحد‌ها با بهره‌ گيري از تكنسين‌هاي كار آزموده، اين امكان را فراهم مي‌كنند تا بعد از تحويل لاستيك و در صورت درخواست مشتري و با تعرفه‌ اي مشخص، لاستيك‌هاي خريداري شده به بهترين وجه و كاملا مدرن و در كوتاهترين زمان در مكان مورد نظر مشتري نصب گردند. بدين‌ترتيب بدون اينكه نياز باشد شما براي خريد لاستيک به بازار برويد و با اتلاف وقت و انرژي زياد به پيشنهادهاي بعضا سود جويانه برخي از فروشندگان تن در بدهيد، مي‌توانيد لاستيك مورد نياز خود را با همان قيمت و بعضا ارزانتر و البته با خيال راحت و دريافت گارانتي معتبر، در محل مورد نظرتان دريافت كنيد و ماشين‌تان را روشن كنيد و با خيال راحت رانندگي كنيد.

‌ يعني گارانتي هم داريد؟

بله. مشتري با خريد تاير از ما و نصب آن توسط كارشناسان ما، از يكسري از تضاميني برخوردار مي‌شود كه در بازارهاي سنتي امروز رايج نيست. به عنوان مثال، مجموعه هايپرتاير، ضمن تضمين اصالت محصولي كه خريده‌ايد، اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند تا اگر به هر دليل از خريد خود ناراضي بوديد ظرف هفت روز آن را عودت دهيد. البته اگر آن را نصب نكرده باشيد.

‌ خب اگر آن را نصب نكرده باشند كه نمي‌توانند از كيفيت آن مطلع شوند!

كيفيت تاير‌هاي عرضه شده توسط هايپرتاير با توجه به روش تامين و عرضه آن تضمين شده است و همچنين براساس عرف بازار تاير، اگر باند رول‌هاي دور تاير باز شوند، مثل آن است كه پلمپ تاير از بين رفته است. براي همين ما هم‌زماني مي‌توانيم تاير را پس بگيريم كه رول دور آن هنوز آكبند باشد.

ببينيد من درست متوجه شده‌ام... اگر من مشتري بخواهم از شما تاير بخرم، اول از روي سايت نوع تايرم را انتخاب مي‌كنم، بعد پول آن را آنلاين مي‌پردازم و درخواستم را ثبت مي‌كنم، بعد گروه‌هاي شما، تاير را به محل مورد نظر مشتري مي‌برند و اگر بخواهند آن را نصب هم مي‌كنند و ماشين را آماده تحويل مي‌دهند؟

دقيقا.

‌ و از كي اين سيستم وارد فاز اجرايي شده است؟

از ابتداي ارديبهشت. البته از سه ماه قبل وبسايت مجموعه را به صورت آزمايشي بارگذاري نموده‌ايم وهمان‌طور كه گفتم، مجوزهاي فعاليت آن را گرفتيم تا اينكه بعد از رفع نواقص آن، از ابتداي ارديبهشت ماه همراه با آغاز به كار گروه‌هاي ارسال و نصب تايرها، سايت هم رسما به بهره‌ برداري رسيد.

‌ خدمات‌ تان فقط مختص تهران است؟

فعلا خدمات نصب مخصوص تهران است ولي براي فروش محدوديتي نداريم و تاير را به تمام شهرستان‌ها ارسال مي‌كنيم.

‌ قاعدتا بايد يك انبار مركزي هم داشته باشيد؟

بله. همانطور كه گفتيد، يك انبار مركزي داريم كه از آنجا در كمتر از ٣ ساعت تايرهاي سفارش داده شده را به هر نقطه از تهران ارسال مي‌كنيم و به دست مشتري مي‌رسانيم. از سويي انباري كه داريم از لحاظ نور و دما و بطور كلي شرايط محيطي كاملا مطابق با استانداردهاي نگهداري تاير است و همين مساله كمك مي‌كند تا تايرهاي عرضه شده توسط ما در بهترين شرايط ممكن نگهداري شوند.

‌ معمولا قيمت كالاهاي عرضه شده توسط فروشگاه‌هاي اينترنتي بالاتر از بازار است. در مورد تايرهاي شما چطور؟ قيمت‌ها تا چه حد به قيمت بازار نزديك است؟

قيمت‌هاي تايرهاي ما، نه تنها بيشتر از بازار نيست كه كاملا قابل رقابت با آنهاست. ضمن آنكه علاوه بر اين موضوع از لحاظ تاريخ توليد تاير هم، محصولات ما از جديد‌ترين توليدات عرضه شده در بازار كشور است.

‌ در نهايت بازار هدف شما چه كساني هستند؟

از نظر بنده كليه دارندگان وسايل نقليه جزو بازار هدف محسوب مي‌گردند اما اين امكان نيز توسط هايپر تاير فراهم گرديده تا شركت‌ها و سازمان‌ها در بخش‌هاي خصوصي و دولتي نيز بتوانند در قالب عقد قرارداد رفاهي يا قرارداد تجهيز امور نقليه خود با اين مجموعه همكاري نمايند.

‌ در طول اين چند هفته‌اي كه از آغاز به كار اين سايت مي‌گذرد چه بازخوردي داشته است؟ يعني مردم از آن استقبال كرده‌اند؟

خوشبختانه از زمان آغاز به كار ما تا امروز، شاهد استقبال بسيار خوبي از سوي هموطنان از اين شيوه خريد آنلاين بوده‌ايم كه ما را به واقع، دلگرم كرده است. با همين استدلال معتقديم با ادامه اين رويه، به زودي شاهد رونق اين شيوه از خريد و فروش تاير و خدمات نصب به صورت آنلاين خواهيم بود.

‌ و در حال حاضر چند نفر در اين سيستم مشغول به كار هستند؟

در همين بدو كار حدود ٢٠ نفر به صورت مستقيم با اين شيوه مشغول به كار شده‌اند كه پيش بيني مي‌كنيم با توسعه ناوگان، اين رقم به صورت روز افزون افزايش پيدا كند.

‌ راستي، فعاليت شما به صورت ٢٤ ساعته است؟

فعلا خير. در حال حاضر در بازه زماني اداري به مشتريان عزيز سرويس‌دهي مي‌كنيم.

‌ من در عكس‌هايي كه از تيم‌هاي شما ديدم، خودروهايي با طراحي جديد مي‌ديدم كه قبلا جايي نديده بودم. اين خودروها، توسط خودتان طراحي شده‌اند؟

بله. پس از بررسي‌هاي فراوان درنهايت خودروهايي كه مي‌بينيد را انتخاب و داخل آنها را مطابق خدماتي كه ارايه مي‌كنيم، طراحي كرديم. در واقع اين خودروها كاملا جديد و منطبق با اصول فني طراحي و ساخته شده‌اند و در حال حاضر اين خدمات منحصرا توسط تيم هايپرتاير به مردم عزيزمان ارايه مي‌شود.

‌ آقاي فرقدين در پايان اگر نكته‌اي در نظر داريد اعلام بفرماييد.

معتقدم در دنياي امروز ارزش‌آفريني بر پايه صرفه‌جويي در زمان استوار است و اين گوهر ناياب به هيچ بهايي قابل استرداد نيست.

 

منبع: https://www.etemadnewspaper.ir/Default.aspx?NPN_Id=723&pageno=13


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0