رانندگی در شرایط و زمانهای مختلف!




رانندگی در شرایط و زمانهای مختلف!

 

احتمال وقوع برخی از حوادث رانندگی در در بعضی روزها و ساعت ها افزایش می یابد. همین طور این نوسانات و تغییرات در فصل های مختلف نیز متفاوت است. برای مثال، فصل تابستان معمولا دارای بهترین شرایط آب وهوایی برای رانندگی در طول سال است. جاده در این فصل خشک است و دید راننده بسیار مناسب میباشد. طول روز بلند است و نور مناسب و کافی نیز وجود دارد. در صورتی که این شرایط در زمستان متفاوت میباشد.

رانندگی در زمستان با آب و هوای سرد و یخبندان کمی چالش برانگیز است. نقش لاستیک در این فصل به مراتب پررنگ تر از فصول دیگر است. با چک آپ های مرتب میتوان کمی از این چالش را کم کرد. نکته ای که بسیار در این زمینه حائز اهمیت است لاستیک ها میباشند. لاستیک های زمستانه دارای طرح آج خاص بوده و ایمنی بالاتری را برای راننده و سرنشینان ایجاد میکنند.

رانندگی در باران نیز خطرناک و کمی ترسناک است. به عنوان مثال از جمله بررسی هایی که توصیه میشود در روزهای بارانی انجام گیرد حصول اطمینان از سالم بودن برف پاک کن و چراغهای جلو ماشین است.

از نظر زمانی میزان تصادفات منجر به مرگ در شب به مراتب بیشتر از روز است و علت این مسئله نیز میتواند کاهش وسعت میدان دید راننده باشد. همین طور در شب تشخیص رنگ نیز اندکی دشوار است. از نظر ساعتی گفته میشود که بدترین زمان برای رانندگی بین ساعت6 تا 8 صبح و 2 تا 4 بعداز ظهر است.چراکه در این زمانها بدن به طور کاملا طبیعی دچار افت انرژی میشود.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0