راه اندازی مرکز جا به جایی و حمل ونقل شهری هوشمند




نوآوری دیگر از لاستیک کانتیننتال

شرکت فناوری کانتیننتال در جهت ایجاد شهرهای امن تر و هوشمند تر قدم بزرگی را برداشته است. این شرکت یک مرکز جا به جایی و حمل و نقل شهری هوشمند در ابرن هیلز ، میشیگان راه اندازی کرده است. در این مرکز حمل و نقل و جا به جایی شهری هوشمند ، دو واحد در تقاطع ها وجود دارد که به لطف سنسورهای کانتیننتال و نرم افزار هوشمند در زیر ساخت این تقاطع ها با هم ادغام می شود. این فناوری جریان ترافیک را بهبود می بخشد ، باعث افزایش راحتی شده ، باعث کاهش آلودگی و از همه مهمتر ، باعث ایمنی در تقاطع ها می شود که با برقراری ارتباط با کاربران خطراتی که در نزدیکی خودرو آنها و عابران پیاده است را  هشدار می دهد. علاوه بر این ، سیستم تشخیص کانتیننتال که در خودرو نصب شده ، فقط هشدار دهنده برای رانندگانی که در معرض خطرهای مجاور هستند ، نیست بلکه حرکت غیر مجاز رانندگان دیگر را نیز هشدار می دهد.

جرمی مک کلین ، مدیر سیستم و فناوری کانتیننتال درامریکای شمالی گفت : با جمع آوری انواع تکنولوژی ها ، سیستم ها و تخصص های درجه یک خودرو ، فن آوری های هوشمند شهری پتانسیل بهبود زندگی هر فرد را دارد.مرکز جا به جایی و حمل و نقل هوشمند شهری ، اطلاعات مهم و غیر قابل شناسایی شخصی مانند : مکان ها و الگوهای حرکتی ، عابران پیاده ، خودروها و سایر فعالیت های مربوط به تقاطع را جمع آوری می کند تا یک الگوی محیطی لازم برای زیر ساخت ها و ارتباطات ایجاد کند.  مدل محیطی اطلاعاتی در مورد کاربران در ترافیک (به عنوان مثال ، خودرو ها و کاربران آسیب پذیر در جاده ها) ، زیرساخت های راهنمایی و رانندگی ، اشیاء و وضعیت کلی جاده ها برای خودروهای متصل به این سیستم ارسال می کند. وی همچنان اضافه کرد : با استفاده از فناوری کانتیننتال ، ما می خواهیم سالها تجربه خود را در صنعت خودروسازی اعمال كنیم که تقاطع ها را هوشمندتر کنیم تا ایمن تر و کارآمد تر شوند.

برای چندین دهه ، کانتیننتال محصولات و سیستم هایی را برای وسایل نقلیه طراحی کرده است که جاده ها را ایمن تر ، رانندگی را راحت تر کرده و  باعث شده کاربران جاده ای بیشتر با هم در ارتباط باشند . اکنون این فناوری باعث می شود زیرساخت ها قادر به درک محیط اطراف خود باشند و در نهایت با ارتباط با کاربران جاده آنچه را که می بیند و حس می کند به آنها اطلاع دهد .
زیرساخت های هوشمند و حمل و نقل هوشمند شهری مجهز به رادارهای پیشرفته با برد کم در آمریکا هستند. این سنسورهای طی چندین سال بر روی تعدادی سیستم عامل خودرو نصب شد که عملکردهایی مانند :  تشخیص نقطه کور ، هشدار جهت برخورد و تصادف رو به جلو ، کمک به تغییر لاین و موارد دیگر را اطلاع می داد .علاوه بر سنسورهای راداری کانتیننتال ، جا به جایی و حمل و نقل هوشمند شهری ابرن هیلز دارای یک واحد کنار جاده و واحد کنترل الکترونیکی برای پردازش داده ها و اجرای آن در محیط است ،
که باعث می شود مزایای زیادی از قبیل شمارش وسایل نقلیه ورودی و خروجی از یک منطقه خاص و تعداد پارکینگ های موجود را اطلاع دهد. همچنین با اتصال به یک چراغ راهنمایی ، می تواند جریان ترافیک را بهتر کند ، نه تنها احتقان را کاهش می دهد ، بلکه باعث انتشار گازهای گلخانه ای از وسایل نقلیه خاموش نیز می شود. به خودروها در مورد خطرات پیش رو مانند عابران پیاده هشدار می دهد و همچنین با تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی ، عبور عابر پیاده را پیش بینی می کند و به رانندگان هشدار می دهد.
کوین مک دانیل شهردار ابرن هیلز گفت : ما  از همکاری با کانتیننتال برای ارائه موقعیت مکانی  در دنیای واقعی برای تکتولوژی شهر هوشمند برخوردار می شویم و این باعث می شود که آینده حمل و نقل نه تنها برای رانندگان ، بلکه دوچرخه سواران ، عابران پیاده و سایر کاربران که در تقاطع ها و خیابان ها در حال تردد هستند  ، امن تر شود. یکی دیگر از ویژگی های اضافه شده به مرکز جا به جایی و حمل و نقل هوشمند شهری ابرن هیلز ، سیستم تشخیص حرکت غیرمجاز راننده است ، که به رانندگانی که در معرض خطر در مجاورت یک راننده دیگر هستند هشدار می دهد. این سیستم برای استقرار در آزادراه ها و بزرگراه ها طراحی شده است  و  امسال به نمایش گذاشته می شود.
سیستم ردیابی کانتیننتال به سنسورهای رادار خودرو متصل است تا رانندگانی که به صورت غیرمجاز در حال حرکت هستند را تشخیص دهد. این فناوری تشخیص از ترکیب سنسورهای کانتیننتال ، سیستمهای متصل به خودرو و الگوریتم گرماسنج استفاده می کند و همچنین بطور خودکار مسیرهای جاده را تعیین می کند ، سپس با هشدار از طریق تلفن همراه یا خودروی متصل ، خطرات پیش رو را با موقعیت مکانی ، سرعت و جهت حرکت راننده ای که در حال رانندگی غیرمجاز است را اطلاع می دهد.

این تکنولوژی در یک واحد کنار جاده به صورت ثابت نصب شده که با انرژی خورشید کار می کند . سیستم ردیابی WWD در ابتدای خروجی و ورودی بزرگراهها نصب خواهد شد ،این سیستم رانندگان غیرمجاز را که وارد بزرگراه می شوند ، شناسایی و هشدار می دهد .اگرچه این اطلاعات و هشدار از طریق I2V ،V2X  یا پیامک به  رانندگان در معرض خطر ارسال می شود ، اما به طور بالقوه می تواند در برنامه های پرکاربرد ادغام شود و باعث افزایش کاربر و اثربخشی بیشتر شود.علاوه بر آبرن هیلز ، کانتیننتال یک مرکز جا به جایی و حمل و نقل شهر هوشمند در Changsha ، چین و همچنین تقاطع های هوشمند در Walnut Creek ، کالیفرنیا ، کلمب و اوهایو راه اندازی کرد و قصد دارد در آینده ای این سیستم را در سایر شهر ها نیز گسترش دهد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0