زنجیر چرخ




زنجیر چرخ

زنجیر چرخ به زنجیری گفته می‌شود که به دور تایر خودروها کشیده می‌شود تا از لیز خوردن آنها بر روی برف و یخ جلوگیری کند. زنجیر چرخ درزمستان یکی از وسایل ضروری است که بایستی به هنگام بارش برف روی لاستیکهای عقب سوار کنند تا از لیز خوردن چرخ‌ها یا به اصطلاح رانندگان بکسوات جلوگیری کنند. به هنگام یخ‌بندان زنجیر چرخ هم چندان مؤثر نبوده و دقت راننده و راندن بسیار آهسته را می‌طلبد. در واقع زنجیر چرخ برای خودرو همان کاری را می‌کند که یخ شکنها برای پیادگان می‌کنند. زنجیرها به صورت جفتی به چرخهایی که خودرو را به حرکت درمی‌آورند بسته می‌شوند تا در شرایط نامساعد یخ، برف یا گل در جاده خودرو حرکت کند.

انواع زنجیرچرخ 

زنجیر چرخ نانو پلیمر:

 نسل جدیدی از زنجیر چرخ ها می باشد که در اروپا و آمریکا با توجه به شرایط آب و هوایی سرد و  برف و یخبندان های طولانی مدت ، خودرو ها از آن استفاده می کنند

زنجیر چرخ پارچه ای یا ابریشمی:

جنس و همچنین نوع بافت این پارچه کاملاً خاص بوده و برای همین هدف ساخته شده است. این نوع پارچه به کمک اصطکاک زیادی که با سطح برف ایجاد می کند باعث جلوگیری از سر خوردن خودرو بر روی سطوح برفی و یخی می گردد

زنجیر بر روی چرخی بسته می شود که نیروی محرک خودرو به آن منتقل می شود. اکثر خودروهای تولید داخل، دیفرانسیل جلوهستند. زنجیر چرخ بر روی خودروهای پراید، ۲۰۶،  تندر ۹۰ (L90 )، سمند که دیفرانسیل جلو هستند بر روی چرخ جلو بسته می شود اما در پیکان، آردی، مزدا۲۰۰۰ ، لامبورگینی، فراری زنجیر چرخ بر روی چرخ عقب بسته می شود .


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0