دلایل پیری زودرس لاستیک




دلایل پیری زودرس لاستیک

دلایلی باعث پیری زودرس تایرها میشود که در اینجا با هم در مورد آنها صحبت میکنیم. میتوان گفت که پیر شدن لاستیک اساسا براثراکسیداسیون صورت میگیرد. وقتی لاستیک در معرض اکسیژن قرار میگیرد خشن تر و سخت تر میشود که همین مسئله نهایتا موجب ترک خوردگی لاستیک می شود.

لایه های درونی لاستیک بسیار آسیب پذیر هستند. سیم های فولادی و تسمه های داخل تایر بر اثر حرارت و وزن بالاتر از استانداردی که برای آن تولید شده اند به سرعت آسیب می بینند. ترکیبات لاستیک جوری در کنار هم قرار گرفته اند که مانع وارد شدن اکسیژن به لایه ی داخلی تایرمی شوند. علاوه بر این داخل تایرلایه ای به نام لایه ی نگهدارنده ی هوا وجود دارد.

حرارت و دمای بالا باعث کوتاهی عمر کائوچو می شود. حرارت به خودی خود کار اکسیژن را برای ورود به لایه های درونی تایر راحت تر می کند.

علاوه بر موارد بالا میزان استفاده هم خیلی تعیین کننده است. تایر هایی که مداوم در حال استفاده شدن هستند زودتر پیر میشوند و عمر کمتری هم برای آنها در نظر گرفته میشود.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0