رادار های خودرو




رادار های خودرو

ماشین های لوکس و پیشرفته ی امروزی اغلب گران قیمت هستند. علت اصلی آن هم آپشن هایی است که روز به روز به خودروها اضافه می شود. میزان استفاده از این آپشن ها بنا به فرهنگ رانندگی و کشوری که راننده در آن رانندگی می کند متغیر است.

از جمله رادارهای جدید می توان به رادار تابلو خوان، رادار نقطه ی کور و رادار اشیا و اجسام اشاره کرد. که متاسفانه شاهد این آپشن های پرکاربرد در تولیدات داخلی نیستیم.

با رادار تابلو خوان شروع می کنیم. این رادار تابلوهای کنار جاده را اسکن می کند و متناسب با تابلو به راننده هشدار کنترل سرعت می دهد. و یا برای مثال رادار دیگری وجود دارد که با قرار گرفتن راننده روی خط سفید خیابان، از طریق ایجاد ویبره بر فرمان ماشین هشدار میدهد.

 

هایپرتایر

از جمله رادارهای دیگری که بر اکثر ماشین های مدل بالا نصب میشود میتوان رادار تشخیص اجسام را نام برد. این رادار آپشن بسیار مناسبی برای رانندگان حواس پرت می باشد اجسام و یا موانع از دور تشخیص داده میشوند و پس از آن سیستم ترمز خودکار فعال می شود.

 

هایپرتایر

رادار نقطه کور در زمانی که خودرویی در نقطه کور راننده قرار می گیرد توسط چراغ زرد رنگ مثلث شکل روی آیینه های کناری خودرو به راننده هشدار می دهد و در زمانی که راننده به سمت نقطه کور فرمان را هدایت کند این هشدار همراه با عوض شدن رنگ زرد چراغ مثلث شکل به رنگ قرمز صدای هشدار نیز به راننده اخطار می دهد تا از تصادف احتمالی جلوگیری کند.

 

هایپرتایر


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0