معرفی برند گودیر (Goodyear)




 لاستیک گودیر ساخت کجاست ؟

گودیر یک شرکت آمریکایی است که در سال 1898 توسط فرانک سیبلرینگ تاسیس شد این شرکت در آکرون، اوهایو مستقر است.  این شرکت در ابتدا لاستیک های دوچرخه و کالسکه ، لنت های نعل اسبی لاستیکی و تراشه های پوکر تولید می کرد و با ظهور خودرو رشد کرد.  در سال 1901 ، بنیانگذار گودیر ، تایرهای مسابقه ای را برای هنری فورد تهیه کرد.

گودیر انواع تایرهای خودرو ، کامیون های تجاری ، کامیون های سبک ، موتور سیکلت ، شاسی بلند ، اتومبیل های مسابقه ای ، هواپیما ، تجهیزات کشاورزی و ماشین آلات سنگین را تولید می کند . از سال 2017 ، گودیر یکی از چهار تولید کننده تایر برتر به همراه بریجستون (ژاپن) ، میشلن (فرانسه) و کنتیننتال (آلمان) است.

این شرکت به نام چارلز گودیر آمریکایی ، مخترع دستگاه پخت لاستیک نامگذاری شد. وی این لاستیک را، در سال ۱۸۳۹ اختراع کرد و نکته قابل توجه اینست، که گودیر هیچوقت با این کمپانی ارتباط مستقیم نداشته است. در ابتدای تولید لاستیک های گودیر ، بین مردم محبوبیت زیادی کسب کردند ، زیرا به راحتی قابل جدا شدن بودند و به تعمیر و نگهداری کمی نیاز داشتند.

جالب است بدانید که گودیر از اوایل دهه 1900 کشتی های هوایی و بالون تولید می کرد ، که اولین بار نیز با تبلیغاتی که در سال 1925 انجام شد ، بسیار شناخته شد. امروز ، این بالن ها یکی از شناخته شده ترین آیکون های تبلیغاتی در آمریکاست.

این شرکت موفق ترین تأمین کننده تایر در تاریخ مسابقات فرمول 1 است که بیش از سایر تأمین کنندگان تایر با شروع ، پیروزی و مسابقات قهرمانی در کنار آنها بوده است و رکورد گودیر در این مسابقات، دست‌نیافتنی می‌باشد.. گودیر پس از فصل مسابقات در سال  1998 آخرین دوره‌ای بود، که این شرکت در مسابقات فرمول یک حضور داشت . در حال حاضر نیز تنها تأمین کننده تایر برای سری نسکار می‌باشد.

بخشی از سهام شرکت گودیر تایر در بازار بورس نیویورک، بورس لندن وبورس نزدک معامله می‌شود. گودیر از اجزاء سابق میانگین صنعتی داو جونز است. گودیر به مرور زمان با فعالیت های مختلفی که انجام می داد رشد کرد و به یک شرکت چند ملیتی با درآمد چند میلیارد دلاری تبدیل شد. جالب است بدانید در سال جنگ جهانی دوم گودیر هواپیماهای جنگنده F4U Corsair را برای ارتش ایالات متحده تولید کرد. گودیر از نظر ارزش قراردادهای تولید در زمان جنگ در رتبه 30 ام بین شرکت های ایالات متحده قرار گرفت.

لاستیک رادیالی گودیر

از بین پنج شرکت بزرگ تایر ایالات متحده در سال 1970 ، امروزه فقط گودیر مستقل باقی مانده است ، به دلیل چالش ناشی از فن آوری تایر رادیالی . در آن زمان ، کل صنعت تایر ایالات متحده از فناوری قدیمی تر یعنی تایر بایاس استفاده می کرد. بازار ایالات متحده به آرامی به سمت لاستیک رادیال در حال تغییر بود ، همانطور که قبلا در اروپا و آسیا اتفاق افتاده بود. وقتی چارلز جی. پیلود جونیور در سال 1974 مدیر عامل گودیر شد ، با تصمیم عمده سرمایه گذاری در مورد تایر رادیال روبرو شد که امروزه سهم بازار آن تقریباً 100٪ است.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0