شش نقش اصلی لاستیک




 

 

صرف نظر از نوع جاده و شرایط آب و هوایی، لاستیک (تایر) نقش هدایت کننده دارد. توانایی خودرو برای حرکت درمسیر مستقیم بستگی به لاستیک (تایر) یک خودرو دارد. در واقع، لاستیک (تایر) نیروی عرضی را دریافت کرده و بدون انحراف از مسیر به حرکت درمی آید. نکته ی قابل توجه این است  که هر خودرو دارای میزان فشار باد مشخص و استانداردی میباشد. با مد نظر قرار دادن این میزان میتوانیم راحت تر و با اطمینان بیشتری رانندگی کنیم.

بدنه ی خودرو روی چهارلاستیک (تایر) آن سواراست. هنگامی که ماشین به حرکت درمی آید، این لاستیک (تایر) است که باید درزمان شتاب گیری و ترمز گیری ماشین مقاومت داشته باشد. جالب است بدانیم که یک لاستیک (تایر) قادر به تحمل فشاری معادل 50 برابر وزن خود میباشد.

نقش دیگر لاستیک (تایر) عبور دادن ماشین از دست اندازها وموانع سطح جاده است. وجود لاستیک (تایر) از رسیدن آسیب جدی به ماشین جلوگیری میکند. همچنین نقش بسزایی درافزایش طول عمر خودرو دارد.

از مشخصه های اصلی لاستیک (تایر) انعطاف پذیری آن می باشد. کشش بالای هوای موجود در لاستیک (تایر) آن را قادر به مقاومت در برابر تغییر شکل پی در پی جاده میکند. در نتیجه میتوان گفت که فشارهوای استاندارد ایمنی راننده و سرنشینان را تضمین میکند.

لاستیک (تایر) روی مصرف سوخت ماشین نیز اثرگذار میباشد. میزان کاهش یا افزایش مصرف سوخت بستگی به نوع لاستیک (تایر)ی  که شما انتخاب میکنید دارد.

لاستیک (تایر)، انرژی را از موتور به زمین منتقل میکند. اینکه چگونه و به چه میزان این نیرومنتقل می شود بستگی به کیفیت لاستیک (تایر) و فاصله ای که لاستیک (تایر) با سطح زمین پیدا میکند دارد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0