16حقیقت جالب درباره تایرها




درباره لاستیک بیشتر بدانیم

  1. در ماشین های اولیه از چرخ های artillery استفاده می شد که تایرها به آن پیچ می شدند . تصور کنید که اگر  تولید کندگان این روزها چنین لاستیکی تولید می کردند ، چقدر تعویض آن کار سختی بود.
  2. تایرهای جدید سیاه رنگ هستند و رانندگان می توانند تایر خود را با رینگ طلایی یا نقره ای انتخاب کنند . زمانی که اولین تایرها تولید شدند ، سفید بودند ، تولیدکنندگان برای تولید لاستیک مقاوم ،  با اضافه کردن زینک اکسید باعث سفید شدن لاستیک می شدند.
  3. در دهه دوم از قرن 21 ، تولید کنندگان تایر، مهندسان و طراحان خود را ملزم به پیدا کردن راهی برای تولید تایرهایی مقاوم و بادوام بالا  کردند. آنها برای تولید این نوع لاستیک ها به آن کربن سیاه اضافه کردند که باعث سیاه شدن تایرها شد.
  4. آیا می دانید ابتدا چه کسی کربن سیاه را وارد بازار کار کرد ؟ بنی و اسمیت معروف به Crayola Crayons ، کربن سیاه را به شرکت گودریچ  فروخت که تولید کننده تایر می باشد. حالا شما می دانید .چطور لاستیک ها سفید بودند .
  5. احتمالا شما درباره شرکت Voque که بیش از 100 سال است تولید کننده لاستیک و تایر می باشد شنیده اید ، این شرکت معروف تولید کننده تایر های گران قیمت و لوکس می باشد . جالب است بدانید ،  در سال 1941  تایرهای whitewall ( لاستیک با فاق سفید )  به طور تصادفی اختراع شدند . آنها کربن سیاه را به آج لاستیک و  زینک سفید را به فاق لاستیک اضافه  کردند که نتیجه اش whitewall ( لاستیک با فاق سفید )  بود.
  6.  Whitewall ( لاستیک با فاق سفید )  در دو طرف فاق لاستیک قرار می گرفت و برای ماشین هایی با گلگیر باز طراحی می شد ، که این باعث می شد مردم بتوانند در خیابان فاق تایر خودروهای در حال حرکت را ببینند .
  7.  در آن زمان تایرهای whitewall ( لاستیک با فاق سفید )  به عنوان مد مطرح می شدند.
  8.  کمپانی گودیر ، که یک تولید کننده شناخته شده در بازار جهان است ، در سال 1961 شروع به آزمایش تایرهای روشن کرد. در آن زمان هیچ کس این محبوبیت را پیش بینی نمی کرد. تایرها از داخل توسط لامپ های رشته ای روشن می شدند که درخشندگی خاصی داشتند اما هیچ گاه این تایرها  وارد بازار نشدند.
  9.  بعضی از راننده ها لاستیک های Runflat را دوست دارند ، چون این تایرها امکان این را به شما می دهند که بدون باد رانندگی کنید تا به یک مکانیک برسید. این تایرها معایبی هم دارند چون فاق آنها ضخیم تر است اما با این حال شرکت BMW روی همه ماشین های خود از این تایرها استفاده می کند.
  10.  میزان لاستیک هایی که سالانه دور ریخته می شود به 300 میلیون حلقه می رسد. راه های مختلفی برای بازیافت آنها وجود دارد ، بعضی از شرکت ها تایرهای دور ریز را ذوب کرده و برای آسفالت از آن استفاده می کنند ، بعضی از شرکت های دیگر نیز برای تولید تایرهای جدید آنها را خرد می کنند. اگر شما نیز تایر قدیمی دارید ، می توانید آنها را رنگ کنید و به عنوان دکور برای باغتان از آنها استفاده کنید.
  11.  تولید کنندگان خودرو ، برای خودروهای جدید به دلیل اینکه وزن کمتری داشته باشند ، به جای لاستیک زاپاس از جعبه های پچ و کمپرسور هوا  استفاده می کنند.
  12.  همه عاشق ماشین مینی کوپر هستند به این دلیل که زیبا و شیک است . این ماشین کلاسیک تایرهای 165 میلی متری پهن دارد. Clubman جدید تایرهای با پهنای 225 میلی متری دارد که به روی رینگ سایز 18 نصب می شود .
  13.  شاتل های فضایی نیز دارای تایر و چرخ هستند ، آنها معمولا رینگ سایز  18 دارند اما با ویژگی ها متفاوت . چرخ های شاتل فضایی وزن 60 تن و  سرعت 418 کیلومتر را پشتیبانی می کنند.
  14.  لیست تولیدکنندگان شناخته شده و معتبر تایر بسیار طولانی است که شامل شرکت هایی مانند : میشلن ، گودیر ، نوکیان ، اینتر کانتینتال ، پیرلی و غیره ... می شود . این شرکتها تولید کنندگان تایر در سراسر دنیا هستند ، اما هیچ یک از این شرکت ها  به اندازه شرکت  Lego که در دانمارک است لاستیک تولید نمی کند . حتما با شنیدن این نام غافلگیر شدید ، بله شرکتی که سازنده محصولات Lego برای کودکان است . شرکت Lego در سال 1932 تاسیس شد و سی سال بعد تولید لاستیک برای مجموعه خود را آغاز کرد . در سال 2011 تولید تایر به 318 میلیون رسید .
  15.  تایرها در دو رتبه بندی Z و Y نشان داده می شوند . در ابتدا رتبه بندی Z برای لاسیک هایی که تحمل سرعت آن حدود 239 کیلومتر بر ساعت است ، معرفی شد . این فناوری باعث شد که تولید کنندگان از حروف الفبا برای رتبه بندی های جدید استفاده کنند و  به این دلیل بود که Y ایجاد شد.
  16. بزرگترین تایر در میشیگان ، امریکا در پارک آلن قرار دارد ، این تایر حدوداً 12 تن وزن و 243 متر ارتفاع دارد . ابتدا  آن را به عنوان چرخ و فلک ( Ferris wheel ) در نمایشگاه world fari معرفی کردند ، اما در سال 1965 این تایر را به پارک آلن انتقال دادند.

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0