نظام جدید تعرفه ای برای تایر




به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بر اساس لیست جدید منتشر شده،  وزارت صنعت در نظر دارد تا برای 272 قلم کالا ممنوعیت و برای 282 قلم کالای دیگر نیز افزایش تعرفه اعمال کند. پیشنهاد وزارت صنعت،‌معدن و تجارت برای این تغییر بزرگ در نظام تعرفه ای کشور در حالی است که چندی پیش متولیان بخش صنعت از تعیین تعرفه های جدید برای واردات خودرو و اخذ تاییده اعمال این تعرفه ها از سوی کمیسیون امور زیربنایی دولت خبر داده بودند، تغییری که قرار بود پس از موافقت هیات وزیران به مرحله اجرا گذاشته شود؛ اما در لیست جدید همچنان خبری از خودروهای وارداتی نیست.

از سوی دیگر هر چند در فهرست اعلام شده خبری از نظام حقوقی جدید خودروهای وارداتی نیست، با این حال دولت در نظر دارد با هدف حمایت از تولید داخل مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برخی انواع تایر را از 32 درصد به 40 درصد افزایش دهد. براساس فهرست منتشر شده حقوق ورودی «تایر سواری با سایز/185 65 14Rو سایز/185 6515R» در صورت تایید هیات وزیران از 32 درصد به 40 درصد افزایش خواهد یافت. ایجاد ردیف تعرفه ای جدید و حمایت از تولید داخل دو عاملی است که این افزایش تعرفه به آن نسبت داده شده است. برای «سایر تایرهای سواری» نیز براساس نظام تعرفه ای جدید افزایش 8 درصدی حقوق ورددی در نظر گرفته شده است؛ بطوریکه براساس فهرست جدید، تعرفه این گروه نیز از 32 درصد به 40 درصد افزایش خواهد یافت.

اما براساس حقوق ورودی جدید پیشنهادی تعرفه «تایر باری/ اتوبوس سایز 22/5 -315/80» نیز از 20 درصد به 32 درصد خواهد رسید، حمایت از تولید داخل تنها دلیل مطرح شده برای این افزایش اعلام شده است؛ تغییری که مشمول سایزهای «385/65/22R5» و «تایر باری با سایز  24R13» نیز شده است. اما در خصوص سایر تایر باری نیز اصلاح شرح تعرفه در دستور کار قرار گرفته و حقوق ورودی همان 20 درصد لحاظ شده است. در خصوص تایر موتورسیکلت نیز حقوق ورودی از 32 درصد به 40 درصد افزایش خواهد یافت که ایجاد ردیف تعرفه جدید و حمایت از تولید داخل عمده دلیل این افزایش قید شده است.

منبع : عصرخودرو

 

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0