تایر ایرانی وارد زنجیره تامین رنو شد!




 

صنعت تولید تایر ایران اگرچه طی یک دهه گذشته با چالش‌های گسترده‌ای از جمله واردات بی‌رویه و همچنین قاچاق دست و پنجه نرم کرده و به نوعی در مسیر منطقی و اصلی خود قرار نداشته است، اما مزیت‌های اقتصادی در کنار کیفیت بالای محصولات تولید ایران در نهایت توانست عاملی برای بازشدن مسیر ورود تایر ایرانی به چرخه زنجیره تامین یکی از خودروسازان بزرگ اتحادیه اروپا باشد.

بسیاری از کارشناسان در این زمینه معتقدند اتفاق اخیر می‌تواند زمینه توسعه و رشد قابل قبولی در صنعت تایر ایران ایجاد کند با این که ایران توانسته است سال گذشته 25 میلیون دلار صادرات را تجربه کند. این افراد با اشاره به بازارهای محلی برای محصولات ایرانی می‌گویند قطعا قرار گرفتن نام یک تولیدکننده ایرانی در چرخه زنجیره تامین قطعات مورد نیاز خودروساز بزرگ، عاملی برای رشد قابل توجه صادرات و دستیابی به ارزش افزوده بالاتر است.

محمدرضا گنجی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت‌تایر ایران، اعتقاد دارد بازارهای صادراتی می‌تواند زمینه رونق و افزایش تولید در این محصول باشد که پیش‌نیاز آن دستیابی به استانداردها و فناوری‌های نوین است. خوشبختانه صنعت تایر ایران اکنون به آن دست‌یافته و زمینه برای تصاعدی شدن روند صادرات این محصول فراهم شده است. گنجی با اشاره به انعقاد قرارداد صادرات 50 هزار حلقه لاستیک تولیدی ایران برای خطوط تولید رنو در کشور الجزایر می‌افزاید: این قرارداد زمینه‌ای شده است برای مذاکرات ایران با شرکت خودروسازی فولکس واگن به منظور ورود به چرخه تامین قطعات مورد نیاز این خودروساز که بزودی در ایران نیز فعال خواهد شد.

 

منبع : جام جم آنلاین

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0