قاچاقچیان بزرگترین دشمن تولیدند




مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی لاستیک، قاچاق این کالا را معضلی برای تولیدکنندگان و واردکنندگان قانونی دانست.

به گزارش پیگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدرضا آل سارا، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی لاستیک با بیان اینکه خودروهای داخل کشور سالانه به حدود 30 میلیون حلقه لاستیک نیاز دارند، گفت: نیمی از این رقم در داخل کشور تولید می شود و نیم دیگر نیز، بخشی با واردات قانونی و بخش از طریق قاچاق تامین می شود.
آل سارا افزود: واردات قانونی لاستیک مشکل چندانی برای تولیدکنندگان ایجاد نمی کند چراکه برای تامین نیاز مصرفی کشور واردات لاستیک مورد نیاز است اما قاچاق این کالا ضربه بزرگی هم به تولیدکنندگان و هم به وارد کنندگان قانونی وارد می کند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی لاستیک تصریح کرد: ورود لاستیک های قاچاق به بازار، علاوه بر کیفیت نامطلوب آنها و خطراتی که دارند، قیمت گذاری ها را نیز دچار مشکل می کند و طبیعی است که در چنین شرایطی تولیدکننده توان رقابت نخواهد داشت.
آل سارا با بیان اینکه اغلب لاستیک های قاچاق از طریق کولبری وارد می شود، افزایش صدور مجوز در مبادی ورودی و مرزها را یکی از عوامل موثر در افزایش قاچاق لاستیک دانست.
وی اضافه کرد: حتی وارد کنندگان قانونی نیز مجبور به پرداخت تعرفه و عوارض قانونی دیگرند اما قاچاقچی چنین هزینه هایی ندارد و طبیعی است که با قیمت پائینی به بازار عرضه می شوند.
آل سارا گفت: گاهی برخی محموله های وارداتی که به دلیل کیفیت یا مشکلات دیگر مجوز ورود به بازار ندارند نیز بصورت قاچاق و از راه های غیرقانونی وارد کشور می شوند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی لاستیک تاکید کرد اگر برخورد با قاچاق جدی تر شود، قطعا شاهد کاهش این معضل خواهیم بود.
آل سارا افزود: متاسفانه اکنون بازار در دست قاچاقچیان است و حتی واردکنندگان و توزیع کنندگان قانونی نیز به دلیل ضرر و زیان، زمینگیر شده اند.
 

در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0