ساخت تایرهایی که شرایط نامساعد جاده را به خودروهای دیگر هشدار می‌دهند!




شرکت پیرلی تایرهای هوشمندی تولید کرده است با بهره گیری از شبکه اینترنت می‌تواند شرایط نامساعد جاده را به دیگر وسایل نقلیه هشدار دهند.

 به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت تایر سازی "پیرلی" موفق به تولید تایرهای هوشمندی شده است که حاوی حسگرهایی هسند که می‌توانند شرایط خطرناک مسیر مانند لیز بودن جاده را تشخیص داده و از طریق شبکه اینترنت به دیگر رانندگان و خودروها اطلاع دهند.

به نظر می‌رسد آینده خودروها با قادر بودن به برقراری ارتباط با زیرساخت‌هایی مانند چراغ‌های راهنمایی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد شرایط ترافیک با سایر رانندگان و مقامات محلی در "اتصال" است.شرکت تولید کننده تایر "پیرلی" در همین راستا رویکرد جدید خود را نسبت به فناوری خودروهای متصل ارائه داده و آنچه را که اولین لاستیک‌های هوشمند جهان نامیده می‌شود و داده‌ها را از طریق شبکه انتقال می‌دهد، معرفی کرده است.این تایرها موسوم به "سایبر تایر" با جمع آوری داده‌ها از وسیله نقلیه در هنگام رانندگی کار می‌کنند. به عنوان مثال در صورت خیس بودن مسیر که می‌تواند باعث لغزنده شدن جاده شود، آن را به راننده و رانندگان دیگر خودروها اطلاع می‌دهد.

این داده‌ها از طریق وسیله نقلیه و شبکه به یک هاب مرکزی ارسال می‌شود که انتقال با کمترین تاخیر را امکانپذیر می‌کند. سپس داده‌های مربوط به شرایط فعلی جاده و خطرات آن به سایر خودروها در نزدیکی خودروی مذکور ارسال می‌شود. تایرهای هوشمند پیرلی از این جهت وارد بازی می‌شوند که تنها بخشی از خودرو هستند که در تماس مستقیم با جاده هستند. این بدان معنی است که حسگرهای موجود در "سایبر تایر" می‌توانند اطلاعات مربوط به سطح جاده را جمع آوری کنند و در آینده نیز می‌توانند عواملی مانند مسافت طی شده بر روی لاستیک و بار دینامیکی را تشخیص دهند.

شرکت "پیرلی" این تایرهای هوشمند را این هفته در تورین ایتالیا رونمایی کرد. این شرکت هنوز اعلام نکرده است که تایرها چه زمانی به طور عمومی در دسترس خواهند بود، اما گفته است که این فناوری جدید هم ایمنی جاده‌ای و هم عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشد.

منبع: ایسنا


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0