واردات ممنوع نشده ، سایت ثبت سفارش نقص فنی دارد...!!




رویدادی جالب در صنعت تایر / واردات ممنوع نشده ، سایت ثبت سفارش نقص فنی دارد...!!

هفته گذشته دو خبر مهم از صنعت تایر منتشر شد که یکی از آن ها اعتراض های بسیاری از مقام های مسئول در صنعت خودرو و تایر را به دنبال داشت. افزایش ٨ درصدی تعرفه واردات تایر از یک سو و بسته شدن سایت ثبت سفارش واردات تایر به داخل کشور از سوی دیگر موجب شد تا این تصور ایجاد شود که بالاخره از تولیدکنندگان داخلی تایر حمایتی عملی صورت گرفته است اما بررسی ها نشان می دهد این تصورها تا حد زیادی اشتباه بوده است.

به نقل از بورس 24 ، بسته شدن سایت ثبت سفارش واردات تایر صرفا به دلیل تغییر در سیستم نرم افزاری کالاهای وارداتی است.اخیرا اقداماتی برای تغییر سیستم های نرم افزاری سفارش گیری کالاهای وارداتی صورت گرفته که این تغییر در خصوص برخی از محصولات انجام گرفته است و در مورد برخی از کالاهای وارداتی انجام نشده که تایر یکی از آنها میباشد.

دبیر انجمن تایرسازان در خصوص افزایش تعرفه ی واردات تایر به داخل کشور ابراز داشت : لازم است این باور ایجاد شود که تایر یکی ازقطعات اصلی خودروست که باید از تعرفه ای مشابه تعرفه ی خودروبرخوردار باشد.با وجود اینکه اخیرا تعرفه ی واردات تایر 8 درصد افزایش یافته اما همچنان فاصله ی زیادی با تعرفه ی خودرو دارد. در حال حاضر تعرفه واردات خودرو بین 55 تا 60 درصد است که تعرفه موثر آن به حدود 80 درصد می رسد. در حالی که با افزایش 8 درصدی اخیر  تعرفه واردات تایر های سواری از 32 درصد به 40 درصد  و برای تایر های باری از 20 درصد به 28 درصد افزایش یافته است.

منبع: بورس24 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0