۵۶۳۵ حلقه لاستیک کامیون وارد لرستان شد




 

محمدرضا صفی خانی ظهر امروز در ستاد تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به واردات لاستیک کامیون داران که اخیراً انجام می‌شود سهم استان بالا می‌رود و در آینده در راستای لاستیک مشکل نخواهیم داشت.

وی بابیان اینکه از تیرماه تاکنون پنج هزار و 635 لاستیک وارد استان لرستان شده است افزود: سفارشات انجام‌شده و ارز دادند ولی لاستیک تعزیراتی می‌شود و باید نظارت‌ها را  جدی‌تر کنیم؛ ثبت سفارش برای تجار است و این ثبت سفارشات نیز به‌صورت کنترلی انجام می‌شود.

مصطفی ملکی صادقی معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: هزار و 80 محموله یا بارنامه برای ذرت دامی در بندر امام صادرشده است و طی 24 ساعت کل خروجی محموله‌ها از بندر امام 700 الی 800 بارنامه بوده که این عدد نشان می‌دهد روند خروجی از بندر امام مشخص است.

وی بیان کرد: طرح محاسبه تن بر اساس کیلومتر در کشور اجرایی خواهد شد و این مطالبه اصلی رانندگان سراسر کشور است ضمن اینکه در کنار آن  بحث‌های لاستیک و قطعات یدکی را مطرح می‌کنند؛ اگر قیمت‌هایی که محاسبه‌شده در کارگروه‌های مختلف مناسب باشد چالش اعتصاب رانندگان را در ادامه سال نخواهیم داشت.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: در مورد لاستیک نیز هفته گذشته با توجه به چالشی که در مورد توزیع شهرستانی بود برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت تا شهرستان‌ها را به چه نحوی ساپورت کنیم که لاستیک به دست رانندگان برسد.

وی گفت: تصمیم بر این شد در یک کارگروه اجرایی و سامانه‌ای را که سازمان راهداری مطرح کرده قابلیت اجرایی را بسنجیم، دستور کاری را مطرح و چالش‌های این موضوع را که خیلی گسترده است جمع‌بندی کنیم.

ملکی صادقی اظهار داشت: تصمیماتی مبنی بر ساماندهی آمار وارده و چالش توزیع شهرستانی عادلانه گرفته و مصوب شد گروه و کمیته‌ای مدیریتی در محل اداره کل راهداری مستقر شود تا آمار ورودی و توزیع شهرستانی را مدیریت کند و سامانه ظرف دو هفته با امکان دسترسی فروشنده لاستیک نهایی شود.

وی افزود: در حال حاضر ورودی لاستیک به استان نسبت به گذشته بهتر شده و درراه مانده‌ها را نیز با کمک سازمان صنعت و معدن توزیع می‌کنیم.

منبع: تسنیم


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0