صادرات تایر چین در سال 2023 با نرخ دو رقمی رشد کرد


صنعت تایر چین در سال 2023 یک سال پررونق را تجربه کرد و بسیاری شاهد ادامه این روند در سال 2024 هستند.

بازار لاستیک در چندسال آینده


بازار لاستیک جهان در سال آینده تحت تاثیر سیاست های اقتصادی کشورهای بزرگ و تصمیمات خریداران متاثر از هزینه های زندگی و رشد قیمت مواد اولیه حرکت خواهد کرد و در همین راستا دوازده عامل موثر بر این بازار را بررسی خواهیم کرد.

افزایش ۴ برابری قیمت لاستیک صحت دارد؟


رسانه‌ها از افزایش چهار برابری قیمت لاستیک در بازه زمانی اردیبهشت سال گذشته تا شهریور امسال خبر داده‌اند. به‌رغم اینکه لاستیک مشمول قیمت‌گذاری دستوری می‌شود، بررسی‌ها نشان می‌دهد در شهریور امسال قیمت برخی از انواع پر مصرف از این محصول تا بیش از ۲۰۰ درصد نسبت به ابتدای سال جاری رشد قیمت داشته‌اند.

بارز پیشتاز رشد تولید در سال " مهار تورم، رشد تولید"


صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از مجتع بارز کرمان از عملی شدن شعار سال « مهار تورم،رشد تولید » از کارگران و مدیران بارز تقدیر کرد.

آخرین وضعیت توزیع لاستیک در کشور


مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت گفت: باتوجه به عدم تخصیص ارز به کارخانجات تایر این محصول کمتر از ظرفیت تولید می شود.

لیست برترین برندهای لاستیک چین در سال 2023 منتشر شد.


نتایج ارزیابی شاخص قدرت برند تایرهای مورد مصرف در چین طی سال 2023 منتشر شد.

بازدید مدیر عامل هایپرتایر از مجتمع صنایع لاستیک بارز کرمان


مدیر عامل مجموعه هایپرتایر همراه با تعدادی از مدیران و کارشناسان فنی خود برای بازدید از مجتمع صنایع لاستیک بارز کرمان اقدام کردند.

احتمال افزایش 40 درصدی قیمت لاستیک


مصطفی تنها سخنگوی اتحادیه فروشندگان لاستیک گفت: با توجه به اینکه ۴۰ درصد هزینه تولید لاستیک در کشور بالا رفته است، پیش بینی می شود که قیمت لاستیک در همین محدوده مجوز افزایش قیمت بگیرد.

خرید لاستیک دست‌دوم را توصیه نمی‌کنیم!


به گزارش هایپرتایر به نقل از دنیای خودرو، این روزها گرانی بازار خودرو موجب گران شدن بازار جانبی ان و از همه مهمتر بازار لاستیک شده است. لاستیک خودرو از جمله مواردی است که افزایش قیمت بسیار بالایی را تجربه کرده است. در نتیجه گرانی تایرهای جدید باعث شده اکثر مردم به جای خرید تایرهای نو به خرید لاستیک های دست دوم رو بیاوردند.

تولیدکنندگان داخلی به تولید ۲۵ میلیون حلقه تایر دست یافتند


تولیدکنندگان داخلی با رشد حدود ۲۰ درصدی تولید نسبت به سال ۹۸ برای نخستین بار، به تولید ۲۵ میلیون حلقه تایر دست یافتند. تولید ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۸ میلیون حلقه تایر است و تا پایان سال رکورد سال گذشته تکرار خواهد شد.

قیمت‌گذاری دستوری مهمترین چالش صنعت تایر است


رییس هیات مدیره انجمن صنعت تایر، با اشاره به مهم بودن قیمت‌گذاری دستوری این صنعت، گفت: این مساله سبب خروج سرمایه از این بخش و زیان‌ده شدن واحدهای تولیدی شده است.

کمیسیون صنایع آماده ارائه بسته‌ رفع مشکلات صنعت تایر


به گزارش هایپرتایر؛ نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به منظور رفع مشکلات صنعت تایر از تهیه بسته پیشنهادی این کمسیون خبر داد. حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد حسینی‌کیا» در بازدید پانزدهمین همایش و پنجمین نمایشگاه بین المللی زنجیره ارزش صنایع لاستیک با اشاره به نقدینگی بیش از 4000 هزار میلیارد تومان سرگردان در جامعه، افزود : صنعت لاستیک هنوز نتوانسته جذابیت لازم برای جذب این نقدینگی به سمت تولید و اشتغال داشته باشد.

بازی دلالان با قیمت لاستیک


دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران گفت: قیمت لاستیک برای کامیون‌داران همچنان افزایش یافته و می‌یابد و در این میان دستگاه‌های متولی نظارتی بر این روند نمی‌کنند تا دو برابر نرخ منطقی به دست رانندگان نرسد.

لاستیک کامیون داخلی ۲۵ درصد گران شد


شرکت های تولیدکننده لاستیک از افزایش ۲۵ درصدی لاستیک سنگین بایاس و ۱۵ درصدی رادیال خبر داده اند.

احتمال گران شدن قیمت لاستیک / عرضه لاستیک دولتی با نرخ آزاد


آبان سال گذشته قیمت گذاری روی تایرها به تولید کنندگان تایر واگذار شد و آنان هم وعده هایی در راستای رفع مشکلات موجود در عرضه تایر به مردم دادند. اما بعد از گذشت چند ماه نه تنها به وعده های خود عمل نکرده اند بلکه روز به روز مشکلات خرید تایر برای مردم بیشتر شد.

وزارت صمت واردات تمام تایرهای رینگ 13تا 15 را ممنوع کرد


با دستور قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی،‌ واردات تایرهای رینگ13،‌14و 15به کشور ممنوع شد.

درخواست تایرسازان برای تغییر نحوه قیمت‌گذاری تایرهای بایاس


سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: با توجه به اختلاف قیمت بازار و کارخانه‌ تایرهای بایاس که سود آن فقط نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌شود، کارخانجات تایرسازی خواستار خروج لاستیک‌های بایاس از شمول قیمت‌گذاری و تعیین قیمت‌ها توسط خودشان هستند.

قرار است لاستیک ارزان شود؟


قیمت تایرها تنها به قیمت ارز مورد استفاده محدود نبوده و عملا قیمت مواداولیه داخلی از قبیل دوده و نخ استخوانبندی، استیل کورد و محصولات پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های داخلی را هم تحت تاثیر قرار داده

در مصاحبه هایپرتایر با عصر خودرو درباره گرانی تایر بخوانید


با اعطای مجوز افزایش قیمت ۵۰ درصدی انواع تایر به تولید کنندگان این کالای مصرفی از ابتدای آذرماه۹۹، وظیفه قیمت گذاری و نظارت بر روند جدید قیمت ها از سوی وزارت صمت و سازمان حمایت به انجمن تولیدکنندگان تایر واگذار شد.

مشکلات تامین تایر


دشوار شدن واردات و بسته‌شدن تدریجی در‌های ورود کالا به روی واردکنندگان تایرهای خارجی اتفاقی بود که به نفع تولیدکنندگان داخلی تایر تمام شد .

وابستگی ۳۰ تا ۴۰ درصدی صنعت تایر به واردات مواد اولیه


عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید وابستگی ۳۰ تا ۴۰ درصدی صنعت تایر به واردات مواد اولیه و وجود مشکلات متعدد مانند انتقال پول به خارج از کشور، نوسانات ارزی و کمبود نقدینگی موجب شده تولیدکنندگان داخلی نتوانند نیاز بازار را تامین کنند.

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0