دستور معاون‌اول رئیس‌جمهور برای تدوین بسته تنظیم بازار تایر




  با تصمیم معاون‌اول رئیس‌جمهور، وزارت صمت با دعوت از  12نفر از تصمیم‌گیرندگان، به‌منظور ساماندهی این بازار بسته تنظیمی تهیه می‌کند.
به گزارش فصل اقتصاد،با تصمیم معاون‌اول رئیس‌جمهور، وزارت صمت با دعوت از 12نفر از تصمیم‌گیرندگان، به‌منظور ساماندهی این بازار بسته تنظیمی تهیه می‌کند. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌روز گذشته نامه‌ای به امضای محمدرضا کلامی، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌دست 12نفر از افراد تصمیم‌گیر در حوزه تایر ازجمله معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی، رئیس سازمان راهداری، رئیس کل گمرک کشور، معاون ارزی بانک مرکزی، نماینده سازمان برنامه بودجه،‌ رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاون اقتصادی وزارت اطلاعات و فعالان صنعت و بازار تایر،‌ روز شنبه دور هم جمع خواهند شد تا بسته تنظیم بازار لاستیک را تدوین کنند. 
‌در شرایطی که برخی مدیران کارخانه‌های تایرسازی، ‌تجار و توزیع‌کنندگان عمده تایر نسبت‌به الزام ثبت هرگونه خریدوفروش تایر ایرانی و خارجی در سامانه جامع تجارت انتقاد دارند،‌ یکی از موارد مورد بحث در جلسه مذکور نیز تصمیم‌گیری درخصوص توزیع سامانه ای لاستیک خواهد بود. از دیگر مواردی که قرار است در این جلسه به آن رسیدگی شود، تبادل نظر درباره اخذ مابه‌التفاوت ارز ترجیحی لاستیک و تایرهای رسوبی در بنادر است که ماه‌ها به معضل و چالشی برای واردکنندگان تایر به‌ویژه از نوع سنگین آن تبدیل شده است. 
دراین نامه که به امضای محمدرضا کلامی رسیده است، به رفع مشکلات اجرایی ناشی‌از تغییر نرخ ارز برای واردات تایرهای سنگین و مواد اولیه تولید این محصول در کشور اشاره شد. همچنین قرار است سازوکارهایی برای حمایت از راننده‌های بخش بار و مسافر نیز درنظر گرفته شود تا این بخش از فعالان عرصه حمل‌ونقل از تغییرات قیمتی ناشی‌از تغییر قیمت تایر آسیب نبینند. 
به گزارش خبرنگار روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌چندی پیش نیز جلسه‌ای در وزارت صمت با هدف تصمیم‌گیری درخصوص ترخیص تعدادی تایر با تاریخ‌های تولید قدیمی برگزار شد که به‌گفته فعالان صنعت تایر،‌ رئیس انجمن صنفی تایر ایران در این جلسه شرکت نکرد و عدم حضور او باعث هموار شدن مسیر برای ورود تایرهای تاریخ گذشته به کشور شد. 
حال باید دید باتوجه به اهمیت موضوع جلسه شنبه که شاید بتوان از آن به‌عنوان شنبه سرنوشت‌ساز برای صنعت و بازار تایر ایران نام برد،‌ نماینده تایرسازان توان دفاع از این صنعت را خواهد داشت یا درسال جهش تولید شاهد حمایت از واردات تایرهای آماده از خارج کشور به منظور ساماندهی بازار داخل خواهیم بود.

منبع خبر : فصل اقتصاد

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0