مهم‌ترین انتظار تولید‌کنندگان تایر از دولت دوازدهم




پی گیری انجمن برای افزایش قیمت تایر: مهم‌ترین انتظار تولید‌کنندگان تایر از دولت دوازدهم

به گزارش خبر خودرو، به گزارش خبر خودرو، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران با اشاره به درخواست انجمن مبنی بر افزایش 10 درصدی قیمت تایر گفت : با وجود ارائه درخواست انجمن به سازمان حمایت تاکنون موافقتی با این موضوع صورت نگرفته است.

مصطفی تنها در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : با وجود اینکه بسیاری از مواد اولیه داخلی مانند محصولات پتروشیمی و دوده به صورت غیر مترقبه ای جهش داشته و گاها تا 80 درصد افزایش قیمت یافته اما همچنان تولیدکنندگان تایر تلاش می کنند تا تغییری در قیمت نهایی تولیدات اعمال نکنند بلکه با افزایش بهره وری و جایگزینی برخی مواد از این مساله جلوگیری کنند.

وی گفت : قطعا تحمل شرکتها برای تعدیل و عدم افزایش قیمت تایر با وجود رشد زیاد نرخ مواد اولیه از حدی برخوردار است بنابراین همچنان این درخواست افزایش قیمت از سازمان حمایت وجود دارد و انجمن پی گیر این موضوع است.

وی با اشاره به احتمال تاثیر تعدیل قیمت بر کیفیت تولیدات داخلی اظهار داشت : تلاش بر این است که روند صعودی نرخ مواد اولیه و عدم موافقت با درصد افزایش قیمت تایر تاثیری بر کیفیت محصول نهایی کارخانجات تولیدی نگذارد چرا که تایر از قطعات ایمنی است و باید کیفیت تولیدات در این بخش بر استاندارد تعریف شده صورت گیرد.

وی تاکید کرد : البته در حال حاضر تولید‌کنندگان داخلی در تهیه مواد اولیه با مشکل خاصی مواجه نیستند و در صورت تامین پول و سرمایه در گردش کارخانجات به راحتی می‌توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنند.

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در ادامه یکی از مهم‌ترین انتظار تولید‌کنندگان داخلی تایر را از دولت حل مساله واردات بی‌رویه عنوان کرد و افزود : همچنان واردات به‌شدت به تولید کنندگان داخلی وارد می‌کند و معتقدیم باید واردات بر اساس نیاز بازار و به صورت کارشناسی صورت گیرد.

تنها تصریح کرد : در شرایطی که تایرهای تولید داخل از استانداردهایی مشابه و منطبق با استانداردهای روز اروپا برخوردار است به مصرف کنندگان داخلی توصیه می‌شود لاستیک ایرانی را با اطمینان بیشتری خریداری کنند چرا که تایرهای داخلی هم به لحاظ دوام، کیفیت و خدمات پس از فروش از مطلوبیت بسیار بالایی برخوردارند.

منبع: خبرخودرو


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0