کمبود روزانه 170 حلقه لاستیک در استان کرمان




 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 400 حلقه لاستیک روزانه در استان کرمان نیاز است که هم‌اکنون 230 حلقه تامین می‌شود و کمبود 170 حلقه لاستیک در ناوگان سنگین حمل و نقل داریم که این مسئله نیاز به مدیریت دارد.

"مهدی حسینی‌نژاد" امروز 11 آذرماه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان اظهار کرد: موضوعی که برای استان چالش ایجاد کرده و هنوز درگیر آن هستیم، بحث لاستیک است در حالی که در جلسات قبل نیز در این زمینه بحث و تصمیم گیری شد.

وی افزود: 16 هزار و 758 لاستیک سواری و سنگین در ماه های مهر و آبان به استان رسیده که جزء پنج استان اول کشور در توزیع لاستیک و ششمین استان در جذب لاستیک سنگین هستیم.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه سهمیه استان کرمان به لحاظ سهمیه ناوگان دوبرابر استان‌های دیگر جذب شده، تصریح کرد: ناوگانی که کارت هوشمند از حمل و نقل دارند، 12 هزار و 456 مورد است.

وی با بیان اینکه 71 درصد از لاستیک‌ها به ناوگان برون شهری تخصیص داده شده، افزود: پیشنهاد ما این است که مکاتبه‌ای از سوی استانداری با وزارتخانه انجام شود تا بتوانیم لاستیک بیشتری را جذب کنیم، زیرا در این زمینه مشکل داریم.

حسینی نژاد تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت ارز دولتی برای واردات لاستیک در اختیار و تعرفه را از 26 درصد به شش درصد کاهش داد که ما در استان کرمان با برخی از بازرگانان رایزنی کردیم تا واردات لاستیک را انجام دهند و درخواست داریم شورای تامین مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشد.

"سیدعلی سیدعلیخانی" مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در این جلسه اظهار کرد: نیاز لاستیک حمل و نقل تامین نشده و نگران رکود و خوابیدن خودروها هستیم.

وی افزود: به نظر می‌آید تعدادی از لاستیک‌ها خارج از سامانه توزیع شده باشد، روزانه تقریبا 100 حلقه لاستیک توزیع شده که این تعداد کم است و در زمینه تامین لاستیک مشکل جدی داریم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه درباره تعیین نرخ شن و ماسه، شیشه، آرایشگاه های مردانه، خشکشویی و ... بحث و بعضی موارد مصوب و تعدادی به جلسات آینده موکول شد.

منبع: ایسنا


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0