افزايش توليد و کاهش واردات لاستيک(تایر) محقق شد




دبير انجمن صنفي صنعت لاستیک(تایر) ايران مي گويد : در سال گذشته بيش از 15 تا 18 هزار تن لاستيک(تایر) در کشور صادر شده است.

گنجي در گفتگو با خبر خودرو با اشاره به روند صادرات لاستیک(تاير) در کشور ، افزود : بي شک در سال جاري با توجه به برنامه ريزي هاي صورت گرفته بيش از اين رقم صادرات لاستيک(تایر) در کشور محقق خواهد شد.

وي همچنين در ادامه با توجه به لزوم سرمايه گذاري جديد در صنعت لاستیک(تاير) ، به جريان همکاري ها با شرکتهاي خارجي در اين صنعت پرداخت و گفت : با پذيرش برجام برخي از شرکتها همچون شرکت يزد تاير با شرکت وردنشتاين هلند و شرکت بازر با شرکت کانتيننتال قرارداد همکاري و انتقال تکنولوژي را امضاء و همچنان اين جريان و گسترش همکاري ها ادامه دارد.

وي افزود : البته افزايش قراردادهاي همکاري و توسعه همکاري ها ، بي ترديد بستگي زيادي به شرايط بين المللي و روابط با ساير کشورها دارد.

وي تاکيد کرد : در صورت ادامه فضاي ايجاد شده در پسا برجام ، پيش بيني مي شود ساير توليدکنندگان تاير نيز همکاري هاي مشترکي را با همتايان خارجي داشته باشند. وي افزود : خوشبختانه بهبود روابط و همکاري ها در اين مدت بر جريان توليد لاستیک(تاير) در کشور تاثير گذاشته و موجب رشد 14 درصدي تاير و توليد 240 هزار تن لاستيک(تایر) در سال گذشته گرديد.

عضو هيات مديره انجمن لاستیک(تاير) همچنين با توجه به جريان کنوني بازار لاستیک(تاير) در کشور ،اظهار داشت : با دستيابي به رشد توليد و کنترل واردات ، بازار لاستيک(تایر) در چند ماه اخير از شرايط نسبتا خوب و متعادلي برخوردار شده است.

گنجي افزود : در سال گذشته با راهکارهايي که وزارت صنعت و معدن به منظور کنترل واردات تاير اجرايي نمود ، واردات لاستیک(تاير) ساماندهي و از ورود لاستيک(تایر) هاي بي کيفيت به کشور جلوگيري گرديد.

وي همچنين با توجه به سهم توليدات داخلي لاستیک(تاير) در بازار کشور تاکيد کرد : هم اکنون لاستیک(تاير)هاي توليدي، 71 درصد از سهم بازار لاستیک(تاير) در کشور را در اختيار دارند و تنها 29 درصد از نياز بازار داخل از طريق واردات قانوني تامين مي شود که اين ميزان واردات نيز مربوط به لاستیک(تاير)هايي است که بخش مهمي از آنها در داخل توليد نمي شوند.

منبع: هدف و اقتصاد


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0