تخصیص اعتبار برای ۵ کارخانه تولید لاستیک




 

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تامین اعتبار برای پنج کارخانه تولید لاستیک از محل اعتبارات تبصره ۱۸ بودجه ۹۹ کل کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در جلسه‌ای که برای حل و فصل مسائل و مشکلات یک شرکت تولیدکننده تایر برگزار شد، گفت: تأمین لاستیک سنگین برای رفع وابستگی برای ما حائز اهمیت است و یکی از کارهایی که امسال واقعاً جدی گرفتیم و به هر طریق ممکنی پیگیری می‌کنیم، موضوع داخلی سازی اقلام وارداتی برای قطع وابستگی است.

وی داخلی سازی و قطع وابستگی را از دستورات و فرامین مقام معظم رهبری دانست و افزود: ایشان فرمودند که رفع وابستگی بحثی فراتر از توجیه اقتصادی است و باید کشور از وابستگی بیرون بیاید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید در بیشتر رشته‌ها بیش از نیاز کشور است و باید صادرات شود، گفت: اما در لاستیک سنگین از معدود مواردی است که وابسته هستیم و تا پارسال ۷۰ درصد به واردات این کالا وابستگی داشتیم.

رحمانی با اعلام اینکه شخصاً برای راه اندازی طرح‌های تولیدی در این زمینه پیگیر هستم، تصریح کرد: همین کویر تایر و چند واحد تولیدی لاستیک سنگین را داریم پیگیری می‌کنیم. در زابل مشکلات یک واحد لاستیک را پیگیری و حل کردیم.

او با اعلام اینکه برای تولیدات داخلی لاستیک سنگین، مشکل بازاریابی نخواهیم داشت، گفت: از منابع کشوری تبصره ۱۸ برای پنج کارخانه لاستیک سازی کشور اعتبار تخصیص می‌دهیم و تأمین اعتبار این پنج کارخانه از محل تبصره ۱۸ برای ما دارای اولویت است و رفع وابستگی کشور به لاستیک سنگین یک اولویت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در مرحله بعدی بانک مرکزی باید نسبت به تأمین اعتبارات لازم اقدام کند، تصریح کرد: مثل دوران دفاع مقدس در جنگ اقتصادی به وجود آمده پیروزیم.

رحمانی با اعلام اینکه کشور در حال صنعتی شدن است، گفت: حمل و نقل یکی از بازارهای خوب آینده برای کشور در این مسیر است.

منبع:mehrnews.com/news/4707508


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0