توزیع نامشخص بیش از ۳ هزار لاستیک در سطح استان خوزستان




 

امید بن عباس در بیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان خوزستان که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، به موضوعاتی از قبیل، توزیع لاستیک، رسیدگی به نیاز شهرستان‌ها در بحث سهمیه اختصاصی اقلام اساسی شهرستان‌ها، تاکید بر برگزاری ستاد تنظیم بازار و بازرسی مداوم بازار پرداخت.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در بخش لاستیک خودرو در سطح کل کشور، اظهار داشت: سراسر کشور با حجم تقاضای چند ده برابری موجودی مواجه است و قاعدتاً کمبود در این بخش وجود دارد، به‌تبع آن در شهرستان‌ها هم این موضوع وجود دارد حتی شهرستان‌هایی که تخصیص بیشتر هم داده‌ شده همچنان معترض هستند لذا صدور حواله لاستیک در استان بر اساس کارت هوشمند رانندگان انجام می‌شود تا حق کسی ضایع نشود.

مدیر‌کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به توزیع نامشخص بیش از 3 هزار حلقه لاستیک در زمان اعتصاب کامیون‌داران، گفت: از راهداری درخواست کردیم لیست این توزیع نامشخص به معاونت اقتصادی استانداری ارائه شود تا آن را منتشر کنیم، این لیست به دست ما رسیده و در نخستین فرصت آن را منتشر می‌کنیم تا همه در جریان قرار بگیرند که این حجم از لاستیک را چه کسانی دریافت کرده‌اند.

وی به مشکلات احتمالی در بخش حمل و نقل اشاره کرد و با بیان این‌که همه مسئولان باید تلاش کنند تا نیاز جامعه بدون بروز مشکلی، برطرف شود، گفت: برخی شهرستان‌ها که امروز لاستیک درخواست می‌کنند، اجازه ندهند حمل و نقل با مشکل مواجه شود.

مدیر‌کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: توزیع لاستیک به شکلی انجام شود که حمل بار به موقع صورت بگیرد و مشکلی در هیچ جای استان به وجود نیاید، این اولویت کار دولت است که باید در دستور کار تمامی شهرستان‌ها قرار بگیرد.

بن‌عباس با اشاره به نیاز سازمان‌های درون شهری به لاستیک خودرو، عنوان کرد: درصدی از توزیع باید برای سازمان‌های درون شهری اختصاص یابد، به این صورت که راهداری بارنامه‌ و حواله‌هایی را هفتگی به سازمان‌های درون‌شهری تحویل دهد، مثلا 15 درصد موجودی آن هفته اختصاص داده شود تا توزیع عادلانه صورت بگیرد و کمبودی در بحث درون شهری هم نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گله‌مندی از عملکرد فرمانداران در بحث برگزاری ستاد تنظیم بازار شهرستانی و عدم ارائه گزارش به استان، گفت: گزارشات ستادهای شهرستانی به موقع به استان ارسال نمی‌شود، البته اطلاعات و گزارش برخی شهرستان‌ها به دست ما می‌رسد اما برخی شهرستان‌ها هیچگونه گزارشی از وضعیت ستاد تنظیم بازار به استان ارائه نمی‌دهند.

مدیر‌کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: این نقیصه بزرگ بین ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستانی و سازمان متبوع استانی نیز وجود دارد و عمده وقت بررسی‌ها در استاد تنظیم بازار استانی به شهرستان اهواز اختصاص دارد، در صورتی که وظیفه این ستاد بررسی نیاز تمام شهرستان‌ها است.

بن‌عباس همچنین با اشاره به دستور استاندار خوزستان مبنی بر تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصادی در مرکز استان گفت: نماینده عالی دولت، فرمانداران در شهرستان‌ها نیز مکلف کرد که این قرارگاه در سطح شهرستان‌ها هم تشکیل شود اما طی رصد انجام شده، قرارگاه فرماندهی اقتصادی در برخی شهرستان‌ها آن طور که باید به درستی برگزار نمی‌شود.

وی با تاکید بر این که در وضعیت فعلی کشور و ماه‌های پیش رو بازار برای دولت بسیار حائز اهمیت است، افزود: انتظار دولت، رسیدگی به معیشت مردم است که باید این موضوع در اولویت موضوعات شهرستانی فرمانداران باشد. اگر برای رفع مشکلی یا انجام اقداماتی در این خصوص نیاز به کمک و مداخله حاکمیت استان است، به صورت 24 ساعته پاسخگو هستیم اما اگر اطلاعات و گزارش‌های هر شهرستان به موقع به دست مسئولان استانی نرسد نمی‌توانیم کمکی به آن شهرستان داشته باشیم ، باید برای مشکل ارتباطی شهرستان‌ها با استان و ارائه گزارشات چاره‌اندیشی شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در پایان به موضوع حساس بازرسان تنظیم بازار در سراسر استان اشاره کرد و با بیان اینکه سه ماه از تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصادی استان می‌گذرد، گفت: زمانی که استاندار خوزستان تصمیم به تشکیل قرارگاه گرفت، تاکید بر این شد که فرمانداران نیرو و خودروی مورد نیاز بازرسان را تامین کنند و دستگاه‌ها را مکلف کردند که باید جدی‌تر به این موضوع بپردازند لذا اگر فرمانداران در شهرستانها همکاری نکنند، اعلام شود تا رسیدگی صورت بگیرد و اگر مشکلی وجود دارد برطرف شود. شاید با رصد بهتر و جدیت بیشتر، این موضوع قاطعانه دنبال شود و ضمن اینکه رئیس سازمان صمت خوزستان باید برای این موارد چاره اندیشی کند تا شاهد تصمیمات بهتری در استان باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0