گرانی برخی سایزهای لاستیک‌ با بسته شدن سایت ثبت سفارش




حمید گرمابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص بسته شدن سایت ثبت سفارش لاستیک، اظهار داشت: در همه موارد و از جمله در این زمینه شوک وارد کردن به بازار اقدام صحیحی نیست و می‌توانست به‌شکل مناسب‌تری این اقدام انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت پلکانی محصولات قابل قبول است اما جلوگیری از واردات به‌صورت کلی اقدام مناسبی نیست، گفت: این اقدام بر روی قیمت بازار لاستیک‌های که در داخل کشور تولید نمی‌شوند، اثرات بسیار زیادی دارد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بحث تایرهایی که به‌صورت کلی مصارف آن زیاد و تولیدات داخلی پاسخگو نیاز کشور است با مشکلات کمتری مواجه می‌شویم، ادامه داد: بسته شدن سایت ثبت سفارش بر قیمت سایزهایی که نیاز به آنها زیاد است اثر فراوانی دارد.

وی در خصوص اینکه آیا دولت از بستن سایت‌های ثبت سفارش هدف خاصی را دنبال می‌کند، اظهار داشت: در زمینه خودرو اعلام شده که شرکت‌هایی که توانایی ارائه خدمات پس از فروش دارند می‌توانند در زمینه واردات خودرو فعالیت داشته باشند که این مسئله در زمینه واردات خودرو محدویت بسیار زیادی را ایجاد کرد و تعداد افرادی که توان ارائه خدمات پس از فروش را دارند انگشت شمار هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با تاکید بر اینکه در خصوص تایر مسئله خدمات پس از فروش وجود ندارد و اگر محدودیت ثبت سفارشی انجام شده شامل تمامی واردکنندگان می‌شود، خاطر نشان کرد: ثبات در قوانین، برای افرادی که قصد تجارت بین المللی دارد بسیار مهم است، تجار خارجی و داخلی با افزایش قیمت‌ها کنار می‌آیند اما عدم ثبات ایجاد مشکل کرده و این افراد نمی‌توانند برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشند.

منبع : https://www.icana.ir/Fa/

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0