معاون وزیر صنعت: واردات تایر برپایه عرضه و تقاضا صورت می گیرد/ رشد 18درصدی تولیدداخل




تهران- ایرنا- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید: واردات تایر برپایه عرضه و تقاضای بازار است و تولیدکنندگان داخلی نگرانی از این بابت نداشته باشند.

 
«محسن صالحی نیا» امروز (دوشنبه) در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: واردات انجام شده تایر به کشور از ابتدای امسال تاکنون از طریق نمایندگی های مجاز رسمی و بر اساس شرایط کیفی و استانداردهای مربوطه انجام شده است.
به گفته این مقام مسئول، این واردات با تعرفه حقوق ورودی 26 درصدی انجام می شود که تعرفه مناسبی است.
صالحی نیا با اشاره به رشد 17 درصدی تولید لاستیک در کشور در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سه ماهه امسال این آمار در همسنجی با پارسال 18 درصد رشد داشته است.
وی به طور رسمی اعلام کرد هر میزان شرکت های داخلی تولیدکننده بتواند لاستیک تولید کنند، خودروسازان خریدار آنها هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: در ماه های گذشته گاهی اوقات حتی جلسات هماهنگی برای هم افزایی بیشتر تولیدکنندگان داخلی و خودروسازان برای تامین به موقع لاستیک برای خطوط تولیدی خودروها برگزار شده است.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های جدید ایجاد شده برای تولید لاستیک در کردستان و ارائه طرح کارخانه لاستیک سازی در زابل، بیان داشت: این واحدها بتدریج به ظرفیت اصلی تولید خود می رسند و در تامین لاستیک های مورد نیاز صنعت خودرو کمک حال خواهند شد.
پیشتر «خسرو محمودیان» دبیر انجمن صنعت تایر ایران در گفت وگو با برخی رسانه ها از واردات 16 هزار تن لاستیک در 2ماهه نخست امسال به کشور خبر داد و افزود: واردات تایر در این مدت روند روبه رشدی داشته که صنعت تایر کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش ایرنا، پیشتر «محمدرضا گنجی» رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تایر کشور در نشستی خبری با اشاره به انتظارات فعالان این صنف از دولت، تصریح کرد: نخستین انتظار ما کنترل واردات است؛ این موضوع به شدت به تولید داخلی فشار آورده و تهدید جدی برای آن تلقی می شود.
وی با اشاره به تولید فراوان لاستیک در کشور و با کیفیت بالا، تصریح کرد: انتظار داریم دست کم تا پنج سال واردات تایرهای خودروهای پراید، پژو، سمند و انواع کامیون ممنوع شود؛ موضوعی که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز دستور بررسی آن را داده است.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تایر کشور در عین حال خاطرنشان کرد: ظاهرا دلیل دولتمردان برای محقق نکردن ممنوعیت واردات، زمینه سازی برای پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی است، اما انتظار داریم دست کم موانع تعرفه ای را افزایش دهند.
 
منبع: ایرنا

در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0