واردات لاستیک از چین باید فورا متوقف شود




 

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: لاستیک‌های بازیافتی عمر مفید کوتاه‌ تری نسبت به لاستیک‌های استاندارد دارد و خطر ترکیدگی آن‌ها چندین برابر دیگر لاستیک‌ها است.

سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با هشدار نسبت به نبود نظارت بر واردات لاستیک، گفت: متأسفانه بخشی از واردات لاستیک خودروهای سبک و سنگین از کشور چین صورت می‌گیرد و در این میان این نگرانی وجود دارد که بخشی از این لاستیک‌ها، محصولات بازیافتی باشد.

* خطر ترکیدگی لاستیک‌های بازیافتی چندین برابر دیگر لاستیک‌ها

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لاستیک های بازیافتی عمر مفید کوتاه تری نسبت به لاستیک های استاندارد دارد و خطر ترکیدگی آن ها چندین برابر دیگر لاستیک‌ها است، زیرا آن ها لاستیک ها کهنه را جمع آوری کرده و بار دیگر برای آن عاج درست می کنند.

* روایت علوی درباره بازدید از کارگاه‌های چینی؛ روستاهایی که بدون زیرساخت محصول تولید می‌کنند

ما در سال های گذشته سفری به کشور چین داشتیم و در این سفر بازدیدی از مناطق صنعتی این کشور صورت گرفت، در یکی از بازدیدها ما را به نزدیکی چند روستا برده و اعلام کردند که محصولات صادرشده به ایران در این مناطق تولید می شود، این در حالی است که این مناطق زیرساخت های لازم را برای تولیدات نداشتند

وی گفت: ما در سال های گذشته سفری به کشور چین داشتیم و در این سفر بازدیدی از مناطق صنعتی این کشور صورت گرفت، در یکی از بازدیدها ما را به نزدیکی چند روستا برده و اعلام کردند که محصولات صادرشده به ایران در این مناطق تولید می شود، این در حالی است که این مناطق زیرساخت های لازم را برای تولیدات نداشتند.

* واردات لاستیک از کشور چین باید کاملا متوقف شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه واردات لاستیک از کشور چین باید کاملا متوقف شود، گفت: به نظر من کشورهای اروپایی حتی کشورهای کوچک این قاره جایگزین بهتری نسبت به چینی ها است و باید محصولات از این کشورها وارد شود.

* هشدار نسبت به توقف فرآیند بازرسی و آزمایش مرغوبیت لاستیک‌های وارداتی

علوی ادامه داد: در هفته‌های اخیر خبرهایی در رسانه‌ها مطرح شد، مبنی بر اینکه شاید فرآیند بازرسی و آزمایش مرغوبیت لاستیک‌های وارداتی کاهش یابد که این قطعا این مسئله به ضرر مصرف کنندگان و مردم ما خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: آزمایش و بازرسی لاستیک دو مولفه ای است که باید توسط سازمان‌های نظارتی مانند سازمان استاندارد عملیاتی شود.

منبع: خبرگزاری مهر


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0