توزیع لاستیک در قزوین بر اساس سهمیه ابلاغی، انجام شد




 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اعلام کرد: شرکت‌های داخلی تولیدکننده تایر خودروهای سنگین با تمام ظرفیت مشغول به تولید هستند تا نیاز کشور را در این زمینه تامین کنند.

علی‌اکبر کبیری معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طی تصمیم وزارت راه و شهرسازی از 25 تیرماه توزیع لاستیک در ناوگان حمل‌ونقل عمومی در بین رانندگانی که در امر باربری و مسافری تلاش دارند آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه توزیع لاستیک در استان قزوین بر اساس سهمیه ابلاغ‌شده صورت گرفت، ابراز کرد: 6077 حلقه لاستیک به استان تخصیص پیدا کرد که 3516 لاستیک سنگین باری، 334 لاستیک اتوبوس و 2227 حلقه لاستیک سواری به استان واصل و توسط اداره راهداری و حمل‌ونقل توزیع شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطرنشان کرد: در استان حدود 9500 دستگاه حمل‌ونقل باری فعالیت دارند و اگر به ازای هر دستگاه 8 حلقه لاستیک در نظر گرفته شود 76 هزار حلقه نیاز یک‌ساله استان است.

وی بابیان اینکه در خصوص لاستیک خودروهای سواری مشکلی وجود ندارد و نیاز رانندگان توسط اتحادیه لاستیک‌فروشان تأمین می‌شود، تشریح کرد: عمده مشکل در تخصیص لاستیک سنگین باری و مسافری است و کمبودهایی در این خصوص در استان وجود دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی تدابیری اندیشیده‌اند.

کبیری با توجه به تدابیر و نحوه توزیع در استان کارگروهی در استان تشکیل و شرکت‌های حمل‌ونقل بار، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان صنعت و انجمن صنفی رانندگان نیز در آن حضور داشتند و مقرر شد در صورت دریافت لاستیک بر اساس اولویت ثبت‌نام در بین افراد توزیع شود.

وی عنوان کرد: تعداد لاستیک موردنیاز استان به تهران اعلام شده است و استاندار قزوین نیز در این راستا نامه‌ای به وزارتخانه‌های مربوطه ارسال کرده‌اند تا در آینده نزدیک بتوانیم سهمیه استان را جذب کنیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: قیمت لاستیک‌ها با توجه به سایز خودروهای سنگین از یک‌میلیون و 456 هزار تومان آغاز و تا چهار میلیون و 500 هزار تومان عرضه خواهد شد که به لاستیک‌های وارداتی نیز ارز دولتی تخصیص‌یافته است.

وی ابراز کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده نیاز سالانه کشور پنج میلیون حلقه لاستیک است یک‌میلیون حلقه آن توسط شرکت‌های تولیدکننده داخلی، 500 هزار حلقه از طریق واردات رسمی و سه میلیون و 500 هزار حلقه لاستیک از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شدند و با توجه به افزایش قیمت دلار لاستیک‌های قاچاق وارد بازار نشده و به همین علت کمبود وجود دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در پایان مطرح کرد: در خصوص قطعات و لوازم‌یدکی خودروهای سنگین اقدام خاصی از سوی وزارتخانه صورت نگرفته و ابلاغی به استان‌ها نشده است و باید با تدابیر لازم لوازم‌یدکی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور تأمین شود.

منبع: ایسنا


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0