دریافت تندیس برنزین جایزه ملی مدیریت انرژی




کارخانه لاستیک بارز کرمان از جمله بزرگترین تولید کنندگان تایر و تیوب در کشور می باشد. صنعت تایرسازی به دلیل نوع فرایند تولید و تجهیزات آن جزء صنایع پرمصرف انرژی محسوب می گردد. بویلر، دیگ آبگرم، کمپرسور هوای فشرده و موتورهای الکتریکی بنبوری ها از جمله تجهیزات با مصرف انرژی زیاد موجود در صنعت تایرسازی می باشند. این کارخانه با استقرار سیستم مدیریت انرژی بر اساس استاندارد ISO50001:2011 و دریافت گواهینامه تطبیق از شرکت DQS آلمان و حمایت های همه جانبه مدیریت عامل و جانشین مدیریت عامل و مدیر انرژی در بهینه سازی مصرف انرژی از جمله پیشگامان در صنعت می باشد.

تمامی پرسنل این کارخانه به اهمیت موضوع انرژی آگاه و در جهت بهینه سازی و کاهش آن تلاش می کنند. در پایان هر ماه شاخص های مصرف انرژی با معیار موجود در استاندارد مصرف انرژی در صنعت تایر (استاندارد شماره 9650) مقایسه می گردند و علل افزایش یا کاهش مصرف انرژی ریشه یابی می گردند. مصرف انرژی کارخانه در هر دو بخش انرژی الکتریکی و انرژی حرارتی از معیار مصرف انرژی استاندارد 9650 کمتر می باشد. هر ساله تعدادی پروژه به منظور بهینه سازی مصرف انرژی اجرا می گردد که میتوان به اجرای پروژه های نصب و راه اندازی کمپرسور توربو، نصب و راه اندازی بانک خازنی، راه اندازی سیستم Load Sharing کمپرسورها و تغییر تکنولوژی استفاده از آب داغ به جای بخار در پرس های پخت رادیال، نصب و راه اندازی اکونومایزر، جایگزینی لامپ های کم مصرف اشاره کرد. هرچند با کاهش مصرف انرژی، هزینه تمام شده محصول نیز کاهش می یابد ولی هدف اصلی این مجموعه از بهینه سازی مصرف انرژی جلوگیری از هدر رفت منابع طبیعی و کاهش آلودگی محیط زیست می باشد. 

این کارخانه با شرکت در سومین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی موفق به کسب تندیس برنزین دو ستاره گردیده است. امید است با تلاش و استمرار حمایت مدیران ارشد و پرسنل، این کارخانه به یک الگوی نمونه در زمینه کنترل معیارهای مصرف انرژی تبدیل شود.

 

هایپرتایر

منبع : بارز


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0