گزارش تمرین اول جایزه‌بزرگ «فرمول یک» امریکا




راننده مرسدس زمان 1 دقیقه و 36 ثانیه و 335 هزارم ثانیه را با لاستیک‌های سوپرسافت پیرلی ثبت کرد تا 0.593 ثانیه با سباستین فتل راننده فراری فاصله داشته باشد. والتری بوتاس با اختلاف کمی نسبت به فتل در جایگاه سوم قرار گرفت.

باران اول صبح هنگام شروع تمرین متوقف شده‌بود اما بیشتر زمان تمرین با لاستیک ‌های اینترمدیت سپری شد. همیلتون اولین زمان سریع را با لاستیک های سبز رنگ ثبت کرد. اما این زمان 1 دقیقه و 50 ثانیه و 146 هزارم ثانیه‌ای توسط مکس ورستپن که از لاستیک‌های اینترمدیت نو استفاده می‌کرد بهبود بخشیده شد. سپس فیلیپه ماسا سریع‌ترین زمان را با لاستیک‌های اینترمدیت ثبت کرد.

با بهتر شدن شرایط پیست، فتل اولین راننده‌ای بود که از لاستیک‌های خشک استفاده کرد. او با استفاده از لاستیک‌های سوپرسافت زمان 1:45.960 را ثبت کرد. ریکاردو که در اوایل تمرین یک بار از پیست خارج شده بود، به رقابت برگشت و با ثبت چند دور خوب متوالی، زمان را به زیر بازه‌ی 1 دقیقه و 40 ثانیه کاهش داد. او توانست با لاستیک سوپرسافت زمان 1:39.266 را ثبت کند. قبل از این که همیلتون پیشتاز شود مکس ورشتپن زمان بهتری نسبت به هم تیمی خود ثبت کرد. اما با ثبت زمان 1:36.935 توسط همیلتون برای اولین بار با لاستیک‌های خشک، این بریتانیایی در صدر جدول قرار گرفت. همیلتون زمان خود را در صدر جدول بهبود می‌بخشید و رسیدن به او تا انتهای تمرین اول غیر ممکن بود.

بعد از سه راننده برتر، مکس ورستپن بهترین راننده بود. او که به‌تازگی اعلام شده تا انتهای فصل 2020 با ردبول خواهد ماند بیش از 1 ثانیه با نفر اول در رده چهارم قرار گرفت. وندورن که از موتور به‌روزرسانی‌شده‌ی هوندا استفاده می‌کرد، با لاستیک‌های آلتراسافت پنجم شد اما هم‌تیمی او فرناندو الونسو نتوانست زمانی ثبت کند و بیشتر مدت تمرین را به دلیل نشت روغن هیدرولیک در گاراژ سپری کرد.

فیلیپه ماسا، کیمی رایکونن و استبان اکن، سرجیو پرز و کارلوس ساینز در رده های ششم تا دهم قرار گرفتند. نیکو هالکنبرگ که هم تیمی جدید و قدرتمندی را در کنار خود می بیند نمایش خوبی نداشت و بیش از سه چهارم ثانیه از هم تیمی جدید خود کندتر بود. هالکنبرگ به دلیل به‌روزرسانی بعضی از قطعات موتور اتوموبیل خود جریمه خط‌استارت دریافت خواهد کرد.

 

منبع: پدال


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0