M پلاس S در تایر چیست ؟




نماد M+S و نماد دانه ی برف و کوه در دیواره ی تایر به چه معناست ؟

حتما تا به امروز با علامت ها و اعدادی روی دیواره ی تایر برخورد کرده اید و شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که این علامت ها به چه معناست ؟ هر کدام از این اعداد و علامت ها که شامل : سایز لاستیک ، شاخص سرعت ، شاخص تحمل بار ، زمستانی یا تابستانی بودن تایر ، M+S و غیره نشان دهنده ی عملکردی خاص در شرایط مختلف از تایر است. در اینجا می خواهیم درباره ی نماد M+S بیشتر صحبت کنیم و به شما بگوییم که این نماد چه عملکرد را در تایر شما انجام می دهد.

دو سیستم درجه بندی رایج برای تایرها وجود دارد که به شناسایی قابلیت چسبندگی تایرهای زمستانی کمک می کند.  همه لاستیک هایی که در آزمون های چسبندگی تایرهای زمستانی قبول می شوند ، را می توان با علامتی که در کنار لاستیک قرار گرفته، مشاهده کرد.

 یکی نماد M+S و دومی نماد کوه/دانه برف است.  هر دو بر اساس استاندارد صنعت تایر هستند ، اما میزان آزمایش و سطح چسبندگی مورد نیاز برای واجد شرایط بودن برای هر نماد بسیار متفاوت است. در حالی که هر دو نمادها شاخص های مفیدی هستند که می توانید از تایر انتظار داشته باشید اما باید دانست که درک تفاوت بین این دو بسیار مهم است . این امر به ویژه هنگام تصمیم گیری در مورد خرید لاستیک برای خودروهای شاسی بلند، کراس اوور یا پیکاپ و وانت برای حرکت در آب و هوای سرد بسیار مهم است. در ادامه درباره ی هر یک از این نماد ها به طور مفصل تر صحت خواهیم کرد.

علامت گذاری تایر M+S در لاستیک های تمام فصل

 M+S معمولاً در تایرهای تمام فصل استفاده می شود که البته در تایرهای زمستانی نیز دیده می شود و یک علامت استاندارد است که نشان می دهد تایر در مقایسه با لاستیک های تابستانی دارای قابلیت حرکت و چسبندگی در برف و گل و لای را دارد. توجه داشته باشید که تایری با داشتن چنین ویژگی نشان دهنده ی این نیست که این تایر زمستانی است ! شما می توانید تایری را که دارای نماد M+S را در شرایط جاده ای بارانی و برف سبک استفاده نمایید و در جاده های با برف سنگین و یخ زده حتما باید از تایرهای زمستانی استفاده کنید. برای مطالعه بیشتر درباره لاستیک های چهار فصل می توانید به وب سایت هایپرتایر مراجعه نمایید.

علاومت گذاری کوه/ دانه برف مختص لاستیک های زمستانی

انجمن تولید کنندگان لاستیک (RMA) با تشخیص نیاز به اندازه گیری به روزتر و مفیدتر از عملکرد واقعی تایر در زمستان و همچنین راهی برای تمایز لاستیک های تمام فصل از لاستیک های زمستانی این علامت را برای روی تایرها تعبیه کرده اند. هنگامی که این نماد را در کنار دیواره ی لاستیک خود مشاهده می کنید ، می توانید مطمئن باشید که الزامات سخت گیرانه تری در زمینه چسبندگی در زمستان را برایتان برآورده می کند و برای برف شدید و جاده های یخ زده رتبه بندی شده است.

این علاومت نشان می دهد که این تایر قابلیت استفاده در جاده های برفی ، لغزنده با دمای کم یا یخبندان را دارد. لاستیک های تمام فصل برای نماد کوه/ دانه برف واجد شرایط نیستند ، زیرا آج در لاستیک های تمام فصل و تابستانی در دمای زیر 40 درجه فارنهایت سخت و سفت می شود. فقط لاستیک های مخصوص زمستان دارای این علامت هستند چون به گونه ای ساخته شده اند که از شرایط چسبندگی عالی در چنین جده هایی برخوردارند. بنابراین بهتر است از لاستیک تمام فصلی در زمستان استفاده نکنیم.

آیا به لاستیک با نماد کوه/دانه برف نیاز دارم؟

در حال حاضر ، تنها چند منطقه در آمریکای شمالی وجود دارد که استفاده از تایرهای زمستانی با این نماد در آنجا اجباری است و در برخی از استانهای کانادا نیز تنها لاستیک هایی که نماد کوه/دانه برف را دارند ، قابل قبول تلقی می شوند و طبق قانون باید از اکتبر تا مارس از این نوع لاستیک ها استفاده شوند. در حال حاضر ، لاستیک های تمام فصل که نماد M+S را دارند ، مناسب برای سطوح قابل قبول و ملایم زمستانی هستند و چسبندگی خوبی از خود ارائه می دهند. توجه داشته باشید که اگر در مناطقی زندگی می کنید که زمستان های سختی پیش روی شما است از تایرهای زمستانی حتماً استفاده نمایید به این دلیل که لاستیک های زمستانی در فصل زمستان ایمنی را افزایش می دهند و تصادفات را نیز کاهش می دهند ، پس اگر مرتباً در برف ، یخ یا سرما رانندگی می کنید یا در منطقه ای زندگی می کنید که دمای زمستان را به طور منظم زیر 45 درجه تجربه می کند حتما از این نوع لاستیک ها استفاده نمایید.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0