هر آنچه که درباره ی لاستیک دولتی باید بدانیم





ثبت نام و خرید لاستیک دولتی

این روزها نام لاستیک دولتی را زیاد می شنویم ! ولی شاید اطلاعات کامل و کافی از آن نداشته باشیم. بسیاری از ما شنیده ایم که لاستیک دولتی از کیفیتی نامطلوب و مواد اولیه ای نامرغوب ساخته شده است و بر این باور هستیم که این لاستیک به جهت اینکه از قیمت کمتری برخوردار است ، پس حتما عملکردی عالی را به ما در رانندگی ارائه نمی دهد. اما باید گفت که این تصورات کاملاً اشتباه است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با لاستیک دولتی و چگونگی ثبت نام و خرید آن بیشتر آشنا کنیم.  

لاستیک دولتی چیست ؟

لاستیک دولتی ، لاستیکی است که طبق نرخ مصوب دولتی بفروش می رسد و این نرخ مصوب هیچ ارتباطی به کیفیت و عملکرد تایر ندارد و تمام تولیدکنندگان لاستیک ایرانی موظف هستند ، طبق این قانون تمام لاستیک های تولیدی خود را اعم از لاستیک سواری ، لاستیک شاسی بلند ، لاستیک سنگین و نیمه سنگین ، لاستیک دوچرخه ، لاستیک موتور و غیره را با قیمتی ثابت و مصوب به دست مصرف کنندگان برسانند. متریال استفاده شده در هر یک از شرکت های تولیدکننده برای تولید انواع لاستیک یکسان بوده و در ساخت آن نیز از روندی یکسان پیروی می کنند. تولیدکنندگان ایرانی تایرهای خود را بدون هیچ واسطه ای به دست نمایندگان فروش خود در سراسر کشور و همینطور مصرف کنندگان قرار می دهند.

این شرکت های تولیدکننده ، طبق قوانین و همینطور حذف دلالان ، هر ساله تعدادی مشخص را در اختیار رانندگان قرار می دهند و همانطور که گفته شد مهم ترین دلیل آن کوتاه کردن دست سودجویان و دلالان از این بازار است. شاید برای شما این سوال پیش آید که پس چرا در بعضی از فروشگاه ها لاستیک ایرانی با قیمتی بالاتر و به صورت چند نرخی فروخته می شوند. در صورتی که باید فقط با نرخ دولتی بفروش برسند. دلیل آن همانطور که گفتیم وجود دلالان است. 

قیمت لاستیک دولتی

لاستیک های دولتی نسبت به برندهای خارجی از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردارهستند. البته همانطور که در بالا بیان شد در بعضی مواقع نیز شاهد این هستیم که همین لاستیک های ایرانی با قیمتی دو برابر در بازار بفروش می رسند. لاستیک دولتی در تمام مراکز فروش شرکت های تولیدکننده دارای قیمتی یکسان است و در صورتی که با قیمتی چندین برابر قیمت مصوب برخورد کردید باید از خرید آن جلوگیری کنید و تایرهای خود را از مراکز معتبر فروش لاستیک دولتی خریداری نمایید. بطور مثال: لاستیک دولتی بارز برای سمند با نرخ مصوب 760.100 تومان و لاستیک دولتی ایران تایر برای پراید با قیمت مصوب بفروش می رسد.


ثبت نام لاستیک دولتی

در سالهای اخیر شاهد این مسئله بوده ایم که رانندگان باید برای خرید لاستیک دولتی به مراکز فروش لاستیک دولتی مراجعه می کردند و با ثبت نام و ارائه ی مدارکی همچون: مدارک و سند خودرو ، مدارک مالک خودرو ، در صف های طولانی منتظر دریافت آن می ماندند که گاهی نیز بعد از انتظارهای طولانی مدت ، امکان دریافت تایر برایشان محیا نمی شد و باید روزی دیگر برای دریافت آن مراجعه می کردند. البته این نکته امروز نیز مشاهده می شود و در سایت خرید آنلاین بعضی از این شرکت های تولیدکننده نیز باید روزها منتظر به روزرسانی محصولات بود و همچنان نیز مدارک خود را برای خرید لاستیک دولتی ارائه داد.

خرید اینترنتی لاستیک دولتی

با گذشت زمان و مشاهده این سختی برای خرید لاستیک دولتی ، فروشگاه های اینترنتی زیادی جهت راحتی مردم روی کار آمدن و باعث صرفه جویی در زمان آنها برای خرید لاستیک دولتی شدند. یکی از این فروشگاه های اینترنتی که توانست جایگاه ویژه ای در بین مردم کسب کند و مورد اعتماد آنها قرار بگیرد ، فروشگاه اینترنتی هایپرتایر بود. این فروشگاه بدون دریافت مدارک و فقط به مشاهده و دریافت کد ملی خریدار و همینطور بدون در انتظار ماندن کاربران برای خرید لاستیک ایرانی با نرخ دولتی این امکان را برای آنها فراهم کرد تا در کوتاه ترین زمان و بااطمینان لاستیک دولتی را خریداری کنند. کاربران و مصرف کنندگان در هر کجای ایران که هستند می توانند با مراجعه به وب سایت هایپرتایر در زمانی کوتاه ، سالانه برای هر کد ملی که ارائه می دهند 4 حلقه لاستیک را خریداری کنند.

نصب سیار لاستیک با خرید لاستیک دولتی

همانطور که در پاراگراف بالا مطرح شد ، هایپرتایر توانست به جهت کسب اطمینان کاربران و همینطور ارائه ی خدماتی متفاوت جایگاه خاصی را بین مردم پیدا کند. خدماتی که هایپرتایر را نسبت به فروشگاه های اینترنتی دیگر متفاوت می کرد ، ارائه نصب و بالانس لاستیک به صورت سیار بود که توسط تکنسین های حرفه ای این شرکت در محل خریداران در مناطق 22 گانه تهران و کرج صورت می گرفت ، بود. مشتریان و کاربران می توانند با علاوه بر خرید لاستیک خارجی با خرید لاستیک دولتی نیز خدمات نصب و بالانس تایر را با بهترین قیمت بطور کاملاً حرفه ای دریافت کنند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

بهراد میرزائی

در تاریخ 1402/07/28

با سلام لاستیک دولتی برای ساینا باز هم موجود میشه ؟

پاسخ هایپرتایر:

با سلام ، بله تایرها هر روز مجدد شارژ می شوند.

سیدناصر سیدمیرزایی دیزجی

در تاریخ 1402/04/31

لاستیک دولتی برای پراید چه موقع موجود میشه؟

پاسخ هایپرتایر:

با سلام ، تایرها به صورت روزانه شارژ می شوند. به علت درخواست بالا مشتریان خیلی زود تمام می شوند.

مقایسه 0