قالپاق چیست و چه کاربردی دارد ؟




قالپاق در چرخ و تایر چیست؟

مانند همه ی قسمتهای خودرو ، قالپاق نیز هدف بسیار مهمی را در خودرو دنبال می کند ، با این تفاسیر که هنوز برخی از رانندگان در مورد نیاز یا عدم نیاز آنها شک دارند. در این مقاله درباره ی اینکه قالپاق دقیقاً چیست و چه کاربردی دارد و مزایای آن برای استفاده چیست بیشتر صحبت خواهیم کرد.

قالپاق چیست ؟

سابقه استفاده از قالپاق به زمان استفاده از درشکه ها برمی گردد!  در آن زمان از درپوشی چوبی و یا غیره که اصولاً از جنس خود بود چرخ برای نگهداری بهتر چرخ ، استفاده می شد. اما در دنیای امروز ، قالپاق ها عموماً از پلاستیک ساخته می شوند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که به خوبی در ناحیه محور چرخ های خودروی شما قرار می گیرند و به راحتی نیز نصب می گردند.

در واقع قالپاق یک دیسک تزئینی است که روی چرخ خودرو قرار داده می شود و حداقل قسمت مرکزی چرخ را می پوشاند. قالپاق برای پوشاندن توپی چرخ و بستهای چرخ و همینطور برای کاهش تجمع آلودگی و رطوبت که هنگام رانندگی با آن مواجه می شوید، استفاده می شود که البته در ایران بیشتر برای تزئین خودرو استفاده می گردد. استفاده از قالپاق می تواند از آسیب رسیدن به چرخ ها توسط سنگ ریزه ها و زباله ها نیز جلوگیری کند.

خودروهای با چرخ های فولادی اغلب از قالپاق های بزرگ و پوشش کامل چرخ استفاده می کنند که کل چرخ را می پوشاند و خودروهای با رینگ های آلیاژی یا چرخ های فولادی معمولاً از قالپاق های کوچکتر استفاده می کنند که گاهی اوقات درپوش مرکزی نیز نامیده می شوند.

قالپاق ها انواع مختلفی دارند که مناسب برای هر خودرو طراحی و ساخته شده است و سایزهای آنها با توجه به خودروی شما ، متفاوت است. قالپاق ها اصولاً دارای وزنی بسیار سبک هستند و از مقاومت خوبی نیز برخوردار می باشند.

مزایای استفاده از قالپاق بر روی چرخ

فرقی نمی کند که لاستیک یا رینگ های ارزان قیمت داشته باشید یا گران قیمت ! در اینجا به بررسی بیشتر استفاده از قالپاق روی چرخ که یکی از روش ها نگهداری چرخ شما و دادن ظاهری زیباتر به آن است ، خواهیم پرداخت. با داشتن قالپاق روی هر چرخ ، می توانید آسیب را به حداقل برسانید و حتی آن را نیز کاهش دهید. استفاده از قالپاق از این جهت مفید است که از پیچ و مهره های چرخ در برابر زنگ زدگی و خوردگی در برابر رطوبت محافظت می کند.

خرید قالپاق

اگر در مورد چگونگی خرید قالپاق فکر می کنید ، به احتمال زیاد در بازار فروش لاستیک یا در سایت های مخصوص فروش لاستیک نیز هستید.  شما در هایپرتایر علاوه بر خرید لاستیک دولتی و لاستیک های خارجی در برندها و سایزهای متفاوت می توانید اقدام به خرید قفل رینگ برای جلوگیری از سرقت چرخ ها و خرید قالپاق برای نگهداری بیشتر و زیبایی چرخ های خودروی خود کنید و علاوه بر اینها می توانید از خدمات نصب و بالانس لاستیک به صورت سیار و یا در یکی از مرکز خدمات این شرکت در غرب یا شرق تهران نیز بهره مند شوید.

اهمیت انتخاب قالپاق مناسب

همانطور که گفته شد، برای هر خودرو قالپاق مختص خود وجود دارد که شما می توانید با دریافت مشاوره از متخصصین فروش هایپرتایر و یا بعد از خرید لاستیک جدید ، در هنگام نصب تایر از متخصصین نصب تایر برای خرید قالپاق مناسب برای خودرویتان و یا لوازم جانبی دیگر راهنمایی دریافت کنید و به راحتی و با اطمینان از کیفیت محصولات، اقدام به خرید آنها نمایید.

قیمت قالپاق

در بازار فروش لوازم جانبی شما می توانید قالپاق را نیز مانند محصولات دیگر با کیفیتی متنوع خریداری نمایید. اما اینکه قالپاقی را خریداری کنید که علاوه بر داشتن جنسی باکیفیت از قیمتی مقرون به صرفه نیز برخوردار باشد شاید کمی دشوار بنظر آید. هایپرتایر با ارائه قالپاق هایی باکیفیت این اطمینان را به شما می دهد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه ، با شستشوی تایر و رفتن به کارواش و همینطور در معرض آفتاب قرار دادن خودرو شکل و رنگ اولیه ی قالپاق نیز از بین نخواهد رفت.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0