تایرهای چوبی در راهند




تایرهای چوبی

در آینده ای نه چندان دور، تایر های چوبی وظیفه حرکت دادن خودروی شما را برعهده خواهند داشت. میشلن، تولید کننده لاستیک فرانسوی که البته در دنیا نیز یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندههای تایر است، اعلام کرده که تا سال 2020، تایرهایی از جنس چوب تولید خواهد کرد. موضوعی که کمی عجیب اما به نظر می‌رسد به واقعیت نزدیک باشد.

به عقیده محققان میشلن، تولید تایر از چوب راهی جایگزین برای سازگار کردن بیشتر تایرها با محیط زیست و ارزان تر کردن آنهاست. این پروژه تمرکز بر ساخت نوعی الاستر مصنوعی دارد که با ضایعات صنایع چوبی ترکیب می شود تا ماده اولیه ساخت تایر تهیه شود. در حال حاضر میزان ضایعات چوب به کار رفته در این ترکیب تنها دو درصد است، اما محققان میشلن تصمیم دارند تا این نسبت را افزایش دهند.
مدیر پروژه می گوید که این تغییر باعث کاهش وابستگی صنایع تایر به مواد نفتی نظیر خانواده بوتادین شده و از سوی دیگر تمایل به پرورش گیاهان را افزایش می دهد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، هشتاد درصد تایرهایی که سی سال آینده تولید می شوند، از مواد قابل بازیافت و تجدید پذیر، چوب و یا لاستیک های طبیعی ساخته خواهد شد. میشلن هم چنین در حال تحقیقات بر روی افزودن مواد آلی نظیر کاه و چغندر به مواد اولیه ساخت تایر است.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0