درباره ی لاستیک بی اف گودریچ بیشتر بدانیم




تاریخچه از لاستیک بی اف گودریچ

گودریچ یک شرکت تولیدکننده تایر در آمریکا است که به تولید لاستیکهای اسپرت و همه جانبه شهرت دارد. این شرکت در سال 1870 فعالیت خود را آغاز کرده است که می توان گفت تقریبا 150 سال سابقه حضور در این صنعت را دارد. گودریچ اولین شرکتی بود که در اکرون ، اوهایو و ایالات متحده واقع شد و به عنوان تولیدکننده شیلنگ های لاستیکی، که بیشتر به عنوان شیلنگ آتشفشان فروخته می شد، شروع به کار کرد. نام این شرکت از نام بنیانگذار آن ، بنیامین فرانکلین گودریچ گرفته شده است و در واقع نام تجاری آن متعلق به میشلن می باشد، زیرا  در سال 1988 گودریچ تولید لاستیک را متوقف کرد و تجارت و نام B.F. Goodrich را به میشلن فروخت و تا به امروز توسط شرکت میشلن اداره می شود.

لاستیک بی اف گودریچ

گودریچ اولین تایرهای رادیالی را در ایالات متحده در سال 1965 تولید کرد. این نوآوری، لاستیکها را ایمن تر کرده زیرا لاستیک های رادیالی عمر طولانی تری دارند و عملکرد بهتری در برابر ناهمواری های جاده از خود ارائه می دهند. آن ها به صورتی طراحی شده اند که کاملا پاسخگوی نیارهای یک راننده از رانندگی در جاده ها خواهند بود. بی اف گودریچ امروزه با همکاری شرکت یونی رویال (تولید کننده لاستیک آمریکا) به بزرگ‌ ترین تولیدکننده لاستیک در جهان تبدیل شد. در سال ۱۹۳۶ این شرکت وارد قرارداد سرمايه‌گذاري مشترک (Joint venture  ) مکزیک شد و در سال ۱۹۴۶ کارخانه اوهایو خریداری شد و از آن به بعد گودریچ به تولید چرخ‌و ترمز برای انواع هواپیما نیز پرداخت. درطول ۱۶ سال گذشته گودریچ مالکیت ۴۰ شرکت را برای گسترش پرتفولیوی ( PORTFOLI ) محصولات ، از آن خود كرده است و اکنون یکی از شرکت‌هایی است كه دامنه وسیعی از محصولات مربوط به حمل و نقل هوایی را تولید می‌نماید و همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. امروزه محصولات تولیدی بی اف گودریچ در اغلب هواپیماها و در بخش‌های دیگر وجود دارد.

این شرکت در سال ۲۰۱۰ شرکت کارخانه جدیدی را در هلند‌ ايجاد كرد. گودریچ تقریباً در اکثر مسابقات اتومبیلرانی شرکت دارد و پیروزی های زیادی را پشت سر گذاشته است. این تایر ساز با 28 پیروزی در مسابقات Baja California و 13 بار برنده شدن در رالی پاریس و داکار از موفقیت های بسیاری برخوردار بوده است. همچنین گودریچ در مسابقات رالی قهرمانی جهان 2006 و 2007 ارائه دهنده تایر این مسابقات بود.

گفتنی است، لاستیک های  گودریچ بر روی چندین وسیله نقلیه تاریخی قابل توجه نیز نصب شده است که از بین آن ها می توان:

  • در سال 1903 اولین اتومبیلی که از ایالات متحده عبور کرد با لاستیک گودریچ مجهز شد.
  • در سال 1927 هواپیمای هواپیمای چارلز لیندبرگ ، "روح سنت لوئیس" ، که اولین پرواز بدون توقف موفق را از طریق اقیانوس اطلس انجام داد ، از لاستیک های گودیچ برخوردار بوده است.
  • در سال 1977 شاتل فضایی کلمبیا در هنگام ساخت با لاستیک های گودریچ مجهز شد.

اشاره کرد.

چرا باید لاستیک بی اف گودریچ بخریم؟

همانطور که گفته شد، این برند اولین مدلی هست که در ایالات متحده انواع تایرهای خاص را توسعه داد و در زمینه ایجاد فناوری های جدید دارای سابقه افتخار میزی می باشد  و همیشه در خط مقدم نوآوری حضور داشت ، این شرکت اولین شرکتی بود که پیش زمینه فناوری مدرن Run-Flat را طراحی کرد و با رونمایی از لاستیک های رادیالی ، محصولی را در اختیار رانندگان قرار داد که در مقایسه با لاستیک های آن دوره عمر آج طولانی تر، راحتی بیشتر و ثبات داشتند.

راحتی و فرمان پذیری یکی از مهمترین ویژگی های یک لاستیک می باشد. در واقع به عنوان یک قاعده کلی ، لاستیک ها باید به اندازه کافی راحتی سرنشینان خودرو را افزایش دهند و یک رانندگی دلپذیر و بدون صدا را به رانندگان ارائه دهند. بررسی لاستیک های گودریچ نشان می دهد که آن ها از عملکرد چشمگیری مانند: رانندگی راحت و بدون ارتعاش حتی پس از استفاده بسیار را دارا هستند.

نکته ی قابل ذکر این است که گرچه هنوز نام گودریچ به عنوان یکی از مطرح‌ ترین برندهای تولید تایر شناخته می‌شود، ولی همانطور که گفته شد تجارت و نام این برند به شرکت میشلن فروخته شده‌ است و شرکت نیکران لاستیک در ایران نماینده رسمی تایرهای گروه میشلن می باشد. تایرهای گروه میشلن شامل برندهای زیر مجموعه میشلن Michelin))، بی اف گودریچ BF Goodrich)) و تیگارTigar) ) است که تمام تایرهای فوق در کارخانجات سراسر دنیا و تحت لیسانس و با تضمین کیفیت شرکت مادر (گروه میشلن) تولید و در تمامی قاره های جهان توزیع می گردد.

لاستیک های گودریچ چسبندگی و کنترل خوبی بر خودروهای جیپ ، شاسی بلند، آفرود و وانت دارند برای استفاده در جاده و خارج از جاده (آفرود) و در تمامی سطح ها طراحی شده است و با کنترل بیشتر در برابر شرایط آب و هوایی مختف و دوام سخت ، اعتماد به نفس رانندگان را افزایش می دهد. تایرهای گروه گودریچ در ایران نیز توانسته طرفداران بسیاری در میان رانندگان آفرود و سواری به خود جلب کند و مورد استقبال بسیاری قرار گیرد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0