شاید ندانیم!




هر چیزی که راجبه تایر نمیدانیم

بیشتر مردم فکر میکنند که لاستیک یک شی دوار است که نیازی به رسیدگی های دوره ای ومراقبت ندارد. در صورتی که چنین نمیباشد. این سازه روز به روز در حال پیشرفته شدن است و تغییرات زیادی روی طراحی و ترکیب آن رخ داده است. همه ی این تغییرات از بدو تولید لاستیک تا به حال، در راستای بهبود کیفیت تولید و بالا بردن عملکرد لاستیک بوده اند.

در اینجا به یک سری از حقایق در مورد لاستیک ها نگاهی می اندازیم :

تایر های ران فلت میتوانند تا 160 کیلومتر بعد از پنچری حرکت کنند. البته اگر با سرعت کمتری حرکت کنید مسافت بیشتری را می توانید با آن ها طی کنید، زمانی که شما آهسته تر رانندگی می کنید تایر ها گرمای کمتری را تولید می کنند که باعث کاهش فرسودگی در کائوچو و سیم های داخل لاستیک می شود. وقتی لاستیک ران فلت خودرو شما پنچر میشود لازم نیست نگران باشید، با حفظ آرامش و با رعایت سرعت مطمئنه این لاستیک ها میتوانند تا رسیدن به نزدیک ترین محل تعویض لاستیک شما را همراهی کنند.

لاستیک های باریک دوباره وارد بازار میشوند. شاید شما لاستیک های دهه 20 میلادی را به یاد داشته باشید. منتظر بازگشت آنها باشید. امروزه خودرو سازان بزرگ همچون BMW به سراغ این مدل لاستیک های باریک رفته اند، برای مثال در مدل i3 از لاستیک Ecopia ساخته شده توسط شرکت بریجستون استفاده شده است. خودرو سازان به دلیل مقاومت کم این نوع لاستیک ها در مقابل باد وکشش ایرودینامیکی اندک به سراغ این این مدل لاستیک ها رفته اند. حتی Corvette z51 هم به این نوع لاستیک ها مجهز خواهد شد.

حواستان به الکتریسیته ساکن باشد تایر های مدرن رسانای کمتری بین سطح زمین و خودرو هستند و این به آن معناست که الکتریسیته ساکن بیشتری در خودرو ذخیره خواهد شد و باعث بروز اتفاقات و مشکلاتی در هنگام سوخت گیری و یا در زمان خروج شما از خودرو خواهد شد. امروزه تایر ها به دلیل نوع طراحی مدرن که کاهش اصطکاک، وزن و بلوک های کربنی از اهداف آن می باشند نقش نارسانایی بیشتری با زمین دارند.

این مشکل را با استفاده از طرح "آج آنتنی" که خط نازکی از کائوچو خالص (بدون سیلیکون) می باشد، می توان رفع کرد. آج آنتی به عنوان رسانا بین تایر و سطح زمین عمل خواهد کرد تا خودرو به زمین متصل باشد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0