موتوجی بی




موتو جی بی

هدف این مسابقات شرکت دادن موتورهایی است که به صورت عادی نمیتوان در خیابان از آنها استفاده کرد. این رقابتها به طور کلی به سه دسته موتو جی پی، موتو ۲ و موتو ۳ که همه شامل موتورهای چهارزمانه می باشند تقسیم می شوند. مسابقات موتو جی پی در سال ۱۹۴۹توسط فدراسیون جهانی موتورسواری سازمان دهی شد.

بریجستون و میشلین دو برندی هستند که در این زمینه فعالیت میکنند. در سال ۲۰۱۵ بریجستون از پشتیبانی لاستیک مسابقات کنار گذاشته شد و در سال ۲۰۱۶ کمپانی میشلن فرانسه نماینده رسمی تایر موتو جی پی شد.

از جمله ویژگی های تایرهای موتو جی پی میشلین میتوان به موارد زیر شاره کرد :

- در هر مسابقه 1200 لاستیک استفاده میشود جالب است بدانید که میشلین در حال حاضر نماینده ی انحصاری لاستیک های این مسابقات می باشد. این آمار شامل هر دو نوع لاستک مسابقه ای یعنی لاستیک های اسلیک و سمی اسلیک است.

- این لاستیک ها قیمتی ندارند، تمام هزینه های انجام شده در این مسابقات در واقع بخشی از بودجه تحقیق و توسعه ی کمپانی میشلین محسوب می شود.

- میشلین برای هر مسابقه 19 تکنسین مجرب اعزام می کند این تکنسین ها دیگر جزیی از تیم می شوند. و چند هفته قبل از مسابقات در محل مسابقات حضور پیدا می کنند.

- رانندگان حق انتخاب دارند هر راننده ی موتورسیکلت حق انتخاب بین 22 لاستیک را دارد. یعنی چطور؟! به این صورت که راننده میتواند به عنوان مثال 5 لاستیک خیلی نرم ، 5 لاستیک نرم و 5 لاستیک سخت را انتخاب کند.این حق انتخاب ماکزیمم 10 لاستیک برای جلو و 12 لاستیک برای عقب می باشد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0