جایگاه لاستیک در صنعت




جایگاه لاستیک در صنعت

تایر محصولی است که از لاستیک، مواد شیمیایی، سیم ونخ ساخته شده است. همه مردم به نوعی با تایر سروکار دارند واین محصول در کشور ما عموما " لاستیک" نامیده می شود. تایرها از نظر کاربرد شامل: سواری، وانتی، کامیونی، اتوبوسی، هواپیما، راهسازی، صنعتی، موتور سیکلت، دوچرخه و فرغون میباشند.

با توجه به اینکه ازعمرتایر بیش از یک قرن و اندی نمی گذرد ولی مانند دیگر نو آوری ها برق، تلفن، رایانه ......(نقش ویژه ای درعرصه های گوناگون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ) زندگی بشرایفا میکند. در سطح جامعه آشنایی کاربران با تایری که با آن سرو کار دارند بسیار مهم است واززیان های مالی و جانی در کشورمیکاهد.هر تایر دارای شاخص بار، نما، سرعت، میزان باد و تاریخ تولید می باشد، که توجه به آن ها علاوه بر مصرف بهینه و کاهش هزینه باعث پیشگیری از خطرات نیز می شود.

یکی از دلایل مهمی که باعث صدمه جدی و در نهایت ترکیدن تایر می شود حرکات روی کم بادی است. حرکت روی کم بادی دمای تایر را سریعا بالا برده و زمینه متلاشی شدن لایه ها را فراهم می سازد. بار بیش از حد مجاز و خارج از تحمل ساختارتایر نیز تایر را معیوب و غیر قابل استفاده می کند. لذا آشنایی با نکات ایمنی و نگهداری تایر می تواند در حفظ جان ومال کاربران آن بسیار مهم باشد.

تولید انواع تایر شامل مراحل مختلف، فن آوری پیچیده و کنترل کیفیت دقیق می باشد و چنانچه در هرمرحله مشکلی ایجاد شود محصول دارای عیب فنی بوده و خسارت مالی و جانی ببار می آورد. از عمر فن آوری صنعت پر اهمیت و بزرگ تایر در دنیا حدود 120 و در کشور ما بایش از 50 ساال میگذرد. همانطور که گفته شد تایر از اجزای مختلفی ساخته شده است. در کارخانه های تولید تایر با فن آوری پیچیده و پیشرفته این اجزا ساخته شده و سپس با مونتاژ آن ها تایر تولید می شود. حدود 45 درصد وزن تایر لاستیک می باشد که در تمام قسمت های تایر به کار می رود. برای تهیه لاستیک باید ازکائوچوهای طبیعی و مصنوعی و مواد شیمیایی و دوده استفاده کرد و آمیزه را تهیه نمود. تهیه آمیزه لاستیکی مهارت زیادی لازم دارد تا بتوان با صرفه جویی مناسب آمیزه کارآمد و مقاوم در برابر عوامل گوناگون بوجود آورد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0