تایر مفهومی میشلن




میشلن و نوآوری دیگر

همانطور که می دانیم، عمر یک لاستیک به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما یک قانون ثابت برای همه ی لاستیک ها وجود دارد. آن هم این است که نهایت عمر مفید یک لاستیک پنج سال است. پس لاستیک ها هر پنج سال یک بار باید با دو جفت لاستیک جدید جایگزین شوند. در نمایشگاه Movin On  مونتریال میشلن تایر مفهومی 3 بعدی خود را معرفی کرد. نام این مدل ویژن است. بر خلاف لاستیک های معمولی این لاستیک نیازی به باد کردن ندارد. در این نوع طراحی شما با یک تایر کاملا هوشمند رو به رو هستید. این تایر ها به هیچ عنوان پنچر نمیشوند چراکه بادی درون آنها وجود ندارد که بخواهد این مشکل را به وجود آورد.

در طراحی این نوآوری از طبیعت الهام گرفته شده است. شکل ظاهری این لاستیک مانند لانه ی زنبور است. ویژن کاملا ارگانک بوده و دوستدار محیط زیست می باشد. از ویژگی ها بارز این لاستیک قابلیت بازیافت آن است. با توجه به ادعای میشلن پس از طی کردن هزاران کیلومتر که عمر مفید این تایرها به پایان رسید، قابلیت ورود به چرخه‌ی بازیافت و استفاده مجدد را نیز خواهند داشت.

سنسورهای قوی این لاستیک ها راننده را در جریان کامل شرایط لاستیک وحتی شرایط آب و هوایی هر منطقه قرارمی دهد. راننده می تواند این اطلاعات را روی گوشی همراه خود ببیند.البته “تری گتیس” معاون توسعه و تحقیقات شرکت میشلن معتقد است که برای رسیدن به محصول نهایی و ورود این تایرها به بازار حداقل۱۰ سال زمان نیاز است.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0