تاریخچه تایر میشلن




درباره لاستیک میشلن

دو برادر به نام های ادوارد میشلن و آندره میشلن در حالی که در سال 1889 یک کارخانه لاستیک سازی را اداره می کردند، با مشاهده یک دوچرخه سوار با یک لاستیک پنوماتیک آسیب دیده جلوی درب خانه شان پس از صرف ساعت ها کار برای تعمیر لاستیک به  یک ایده دست یافتند. آن ها به این نتیجه رسیدند که یک لاستیک با قابلیت جابجایی بسازند. از همین رو، در سال 1891، میشلن اولین اختراع خود را برای یک تایر بادی قابل جابجایی ارائه کرد. پس از آن، شرکت به رشد خود ادامه داد و در دنیا نوآوری بوجود آورد. در سال 1898 میشلن جهان را با Bibendum آشنا کردند که به طور گسترده به عنوان مرد میشلن شناخته می شود و در طول سال‌ها، Bibendum به‌عنوان یک مرکز بازاریابی میشلن، تحولات بسیاری را پشت سر گذاشته است.

میشلن یک تولید کننده لاستیک فرانسوی است که در سال ۱۸۸۹ به وسیله ادوارد و آندره میشلن احداث شد و در کلرمون فران فرانسه مستقر است. شرکت لاستیک میشلن پس از بریجستون دومین تولیدکننده بزرگ تایر در جهان است. شرکت میشلن بیش از صد اختراع را به نام خود به ثبت رسانده که مهم ‌ترین آنها، ابداع و تولید تایرهای نوع  رادیال است. در سال ۱۹۸۸ میشلن با خرید سهام شرکت بی‌اف‌گودریچ، این شرکت را به مالکیت خود دراورد و بدین ترتیب توانست به تأمین کنندهٔ تایر برای شاتل‌ها فضایی در ایالات متحده تبدیل شودمیشلن مالک برندهای تایر بی اف گودریچ، کلبر، تیگار، ریکن،کومورا و یونی‌رویال است که ماموریت و هدف کمک به جابجایی کالاها، افراد و توسعه جامعه در بر دارد. میشلن متعهد به انجام کلیه کارها به شیوه ای مسئولانه از جمله ارائه راه حل های کارآمد برای برآورده کردن انتظارات و آرزوهای مشتریان و سهامداران است. هر تصمیم و اقدامی که میشلن انجام می دهد بر اساس پنج ارزش اساسی زیر است:

تاریخچه مختصر میشلن :

1905 - 1914: میشلن به طور رسمی در 11 می 1905 تأسیس شد. در پایان سال 1906، این شرکت بیش از 50 نفر را استخدام کرد و مجبور شد از دفتر خود در کنزینگتون جنوبی نقل مکان کند. در روز جمعه 20 ژانویه 1911، مقر جدید میشلن افتتاح شد و به مدت 75 سال پایگاه میشلین در لندن باقی ماند.

1925 - 1934: میشلن تصمیم گرفت برای مبارزه با مالیات های بالای واردات خودروها و قطعات، کارخانه ای در بریتانیا باز کند. این کارخانه خودروسازان داخلی، مراکز فروش و مشتریان را در بریتانیا و ایرلند تامین می‌کرد و استوک-آن-ترنت به عنوان مقصد در سال 1926 انتخاب شد. اولین تایر ساخت استوک-آن-ترنت در نوامبر 1927 تولید شد.

1935 - 1944: میشلن از طریق تولید تایر و همچنین مونتاژ وسایل نقلیه نظامی که از ایالات متحده فرستاده می شد به جنگ کمک کرد. قبل از شروع جنگ، ناوگان کوچکی از ون های خدمات فنی مجهز به تمام وسایل مورد نیاز برای نشان دادن نصب و باد کردن تایرهای بادی ساخته شد. متأسفانه از آن زمان هیچ یک از ون‑های اصلی باقی نماند، اما یک نمونه کار از موریس بازسازی شد و می توان آن را در نمایشگاه های اتومبیل و سایر گردهمایی های اتومبیل های کلاسیک مشاهده کرد.

1945 - 1954: برند میشلن باشگاه ورزشی بنام میشلین را تأسیس کرد، یک باشگاه ورزشی و اجتماعی در کلرمونت، که این باشگاه در طول سال‌ها به شکوفایی بریتانیا پیوست.

1955 – 1964: تایر رادیال با مهاربندی فولادی X میشلین برای پاسخگویی به پتانسیل گسترده برای رشد بین‌المللی تولید شد و در این دوره کارخانه‌های جدیدی برای تایرهای کامیون و تایرهای خودرو در برنلی و بلفاست افتتاح شد.

1965 - 1974: مجموعه ای از کتاب های راهنما توسط میشلن«راهنمای سرخ» به بریتانیای کبیر و ایرلند در مارس 1974 پس از 43 سال غیبت، که تولید آن با بیش از 15000 مؤسسه مورد بررسی و ارزیابی چهار سال طول کشید، دوباره معرفی شد. نتیجه فهرستی از 2330 هتل، 331 متل و 981 رستوران در سراسر بریتانیا و ایرلند بود.

1975-1984: در اواسط دهه 1970، پس از جنگ تعطیلی کارخانه بلفاست و بازسازی شدید انجام شد اما با این حال، این دوره بدون امتیاز نبود زیرا میشلن در مسابقات فرمول یک برتری یافت و چهار مقام از هشت رتبه برتر را در GP بریتانیا در سال 1983 به دست آورد.

1985 - 1994: در سال 1986 رنه زینگراف به عنوان شریک مدیر گروه میشلین منصوب شد و شش سال را در کارخانه استوک-آن-ترنت به عنوان رئیس آزمایشگاه سپری کرد. سال 1986 سال خوبی برای میشلن بود و از چهار مسابقه تولید TT در جزیره من ( Isle Of Man ) حمایت کرد و سود بریتانیا را به 56 میلیون پوند افزایش داد. در سال 1991 یونی‌رویال قراردادی را برای ساخت بزرگترین کامیون های غیرنظامی که برای سال ها به یک سازنده انگلیسی سفارش داده شده بود، برنده شد.

1995 - اکنون: در سال 1998 میشلن صد ساله شدو امروزه میشلن در بریتانیا 113 ساله است و یک برنامه مجوز برای نام تجاریMichelin Lifestyle)  ) ایجاد کرده است. میشلن هنوز هم بزرگترین تولید کننده تایر در دنیا است و منتظر صد سال آینده می باشد.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0