7 نکته جالب در مورد تایر




درباره لاستیک ها بیشتر بدانیم

تایر ها از بخشهای اساسی یک خودرو محسوب می شوند که به خودرو اجازه حرکت و رسیدن به مقاصد مختلف را می دهند. به نظر می رسد که تایر برای کاری که انجام می دهد و تا زمانی که بتواند بدون مشکل به حرکت خود ادامه دهند به نوآوری نیاز ندارد ! موارد زیادی وجود دارد که می توانید در مورد تایرها بدانید . در اینجا 7 نکته در مورد لاستیک که ممکن است اطلاعی از آن نداشته باشید برای شما بیان شده است.
1- لاستیک های باریک مجدداً محبوبیت خود را به دست می آورند . آج باریک و قطر زیاد آن با بهبود آیرودینامیک خودرو و مقاومت غلطشی ، اتلاف انرژی را کاهش می دهد.
2- افزایش عرض لاستیک ها با افزایش سطح تماس آن با جاده برابر نیست. برای اینکه تایر ها از نظر طولی چنگ زنی بهتری داشته باشند ، به یک سطح تماس طولانی تر نیاز دارند. بنابراین ، لاستیک های پهن تر لزوماً باعث بهبود چسبندگی نمی شوند.
3- اثبات شده است که لاستیک های پهن تر چنگ زنی در پیچ را افزایش می دهند. اما این بدان معنا نیست که لاستیک های باریک نمی توانند در این زمینه با آنها رقابت کنند.

 4- آیا می دانید الکتریسیته ساکن می تواند روی لاستیک خودرو شما تأثیر بگذارد ؟  تجمع الکتریسیته ساکن در حال تبدیل شدن به یک مشکل اساسی در تایر است . با قرار دادن یک نوار اتصال لاستیکی بر روی تایر می توان مشکل رسانایی بودن آن را حل کرد.
5- لاستیکی که باد آن کم شده است ، می تواند به حرکت ادامه دهد ، اما باید سعی کرد که با آن رانندگی نکرد ، ولی اگر مجبور به انجام این کار شدید ، مسافتی که می توانید طی کنید مستقیماً به سرعت شما بستگی دارد. یک لاستیک صاف با سرعت 60 کیلومتر در ساعت ، حدود 160 کیومتر می تواند حرکت کند.
6- یک تایر معمولی از بیش از 200 ماده مختلف تشکیل شده است. جدا از لاستیک برای چسبندگی ، عوامل و ترکیبات مختلفی در تایر وجود دارد که باعث رانندگی نرم تر می شود .

 7- لاستیک های بدون هوا ( باد )  یک انتخاب قطعی برای خودروها در آینده هستند . در حال حاضر برخی از شرکت های تولید کننده تایر در حال آزمایش تایرهای بدون باد بر روی خودروهای کوچکتر مانند : گلف هستند.

 


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0