اهمیت وجود آج لاستیک




اهمیت وجود آج لاستیک

لاستیک از ترکیبات پیچیده با طراحی های خاص و مختلفی به وجود می آید. تایرها به اتومبیل شما اجازه میدهند تا حرکت کنند. بدون وجود آنها خودرو عملا حرکتی نخواهد داشت. تایر از اجزای اصلی ماشین است که نقش بسیار مهمی در تامین امنیت راننده و سرنشینان ایفا میکند. اگر به بحث ماشین و لاستیک علاقه مند باشید حتما میدانید که لاستیک ها طرح گلهای (آج) متفاوت ومتنوعی دارند که کارآیی هر یک با دیگری متفاوت است. این در حالیست که عموم مردم اطلاعات چندانی در مورد این مسئله ندارند. در این مقاله ابتدا میخواهیم تعریفی از آج لاستیک داشته باشیم و بعد به اهمیت آن بپردازیم.

آج لاستیک دقیقا جاییست که لاستیک با سطح جاده تماس برقرار میکند. آج لاستیک خود شامل اجزایی میباشد که اصلی ترین آن شیارهای روی لاستیک است. اجزای دیگری مثل شانه ها، حفره ها و ... وجود دارند. در شکل زیر میتوانید اجزای آج رو مشاهده کنید :

 

هایپرتایر 

هر وسیله ی نقلیه ای برای مصرف خاصی تولید شده است. بنابراین لاستیک های هروسیله ی نقلیه با توجه به نوع کاربری و میزان استفاده از آن متفاوت است. پس هر یک از این آج ها برای کاربری خاصی تعریف شده اند. به عنوان مثال در تایرهای زمستانی عمق آج ها بیشتر است. چرا؟! برای اینکه این طراحی باعث میشود تا برف و گل و لای در بین شیارها جمع نشود و راحت تر خارج شود. در نتیجه رانندگی باثبات تر و ایمن تر خواهد شد. آج لاستیک میتواند به بهبود در ترمزگیری، سرعت گرفتن، کاهش مصرف سوخت و فرمان پذیری بهتر کمک کند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0