حال لاستیک تان چطور است؟!




حال لاستیک تان چطور است؟!

حال تایرتان چطور است؟

شاید لاستیک مظلوم ترین بخش خودرو شما است. لاستیکی که باید همه فشار و وزن خودرو و سرنشینانش را تحمل کند و در شرایط آب و هوایی متنوع (سرد و گرم) و جاده های ناهموار هم دوام بالایی داشته باشد. ولی متاسفانه ما خیلی ساده از همین جز اصلی ماشینمان میگذریم. تا مادامی که برایش مشکلی پیش نیاید به آن توجه نمیکنیم. در صورتی که خودرو بدون لاستیک معنایی ندارد.لاستیک واسطه ی اصلی برای حرکت اتومبیل است. پس لازم است که هر از چندگاهی حالی از لاستیک مان بپرسیم.

چه چیزهایی را باید بررسی کرد؟

نکته ی اول اینکه شما باید بدانید لاستیک خودروئتان چند ساله است. هر لاستیک به طور مفید 5 تا 6 سال عمر میکند. بعد از این مدت لاستیک عملا دیگر کارایی اولیه خود را از دست می دهد. برای اینکه در مورد سن لاستیک بیشتر بدانید به این مقاله سری بزنید

https://hypertire.com/article/read/91/

دومین موضوع آج لاستیک است. اصلی ترین و مهمترین نقش طرح گل لاستیک یا همان آج لاستیک را میتوان در ترمزگیری و چسبندگی خلاصه کرد. طرح گل استاندارد رانندگی ای ایمن و با ثبات را برای راننده فراهم می آورد. همچنین فرمان پذیری خودرو نیز ارتباط مستقیمی با لاستیک های خودرو به ویژه طرح لاستیک آن دارد.

چگونه متوجه عمق آج لاستیک بشویم؟! در این لینک شما را راهنمایی میکنیم.

https://hypertire.com/article/read/124/

نکته ی بعدی بررسی فشار باد لاستیک است. این کار را میتوان هم به صورت چشمی و هم به طور فنی و تخصصی بررسی کرد. اگر بخواهیم به طور چشمی بررسی کنیم میتوان از شکل ظاهری تایر متوجه شد که پرباد است یا کم باد. و اگر بخواهیم به طور تخصصی آن را بررسی کنیم مقاله ی زیر در مورد آن توضیح داده است :

https://hypertire.com/article/read/47/


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0