تکنولوژی کم کردن صدای تایر




با ورود تعداد بیشماری از خودروهای برقی به بازار که صدای حرکت و موتور آنها بسیار کم است و با ورود خودروهای لوکس با کمترین صدا به خیابان ها، تولیدکنندگان خودرو و لاستیک برای رقابت بهتر تصمیم به تغییراتی در تکنولوژی لاستیک‌ها و خودروها برای کاهش صدا حین حرکت گرفتند. یکی از عوامل ایجاد صدا در خودرو، لاستیک‌ها هستند. به همین دلیل کارخانه‌های تولید تایر در لاستیک‌ها برای کاهش صدا از فوم استفاده می‌کنند.

هرکارخانه برای کاهش صدا از تکنولوژی‌ها و خلاقیت‌های منحصر به خود استفاده می‌کند. اما در نهایت تمامی آنها یک مسیر تقریبا مشابه را انتخاب کرده‌اند. و در لایه‌های لاستیک برای کاهش صدا از فوم استفاده شده است و این فوم‌ها در لایه‌های فشرده‌ای در لاستیک قرار گرفته‌اند.

با دستیابی به این تکنولوژی و استفاده از آن در کارخانه‌های تولید لاستیک این مشکل به خوبی برطرف شد و لاستیک‌ها در حرکت صدای بسیار کمی ایجاد می کردند و تولید کنندگان روی دیواره لاستیک‌هایی که این امکان و تکنولوژی را داد باشد علامتی می‌زنند که یک لوگو مشخص و مشترک بین لاستیک‌های بی صدا است. این علامت شبیه چند دایره کوچک تا بزرگ درون همدیگر است.

اگر خودرویی که می‌خرید از همان ابتدا لاستیک‌های بی صدا و کم صدا داشته باشد متوجه خواهید شد که صدای داخل اتاق خودرو نیز بسیار کم است و متوجه تاثیر لاستیک‌ها خواهید شد.

با پیشرفت این تکنولوژی تولیدکنندگان تغییراتی در ضخامت، جنس و کیفیت فوم‌ها ایجاد می کنند تا لاستیک‌های جدیدتر میزان تولید صدای کمتری نسبت به تولیدات قبلی داشته باشند


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0